محبوب‌ترین بیسکویت‌های جهان، این قسمت آمریکا

چیزهای زیادی وجود دارد که آمریکایی در آن اول هستند، اما یکی از جالب‌ترین آن‌ها تعصب روی کوکی‌ها است. آمریکایی‌ها کوکی‌های خود را دوست دارند و آنها را تنهایی، با قهوه یا چای، برای صبحانه، بعد از ناهار، به عنوان میان‌وعده و به هر شکل ممکن، مصرف می‌کنند. در این قسمت از سفر خود با بیسکویت‌های سراسر جهان، می‌خواهیم کوکی‌ها برتر آمریکایی را بررسی کنیم. این رتبه‌بندی بر اساس محبوبیت کوکی‌ها یا معروف‌ترین کوکی‌های آمریکایی، جالب بودن تاریخچه و اهمیت آنها در فرهنگ آمریکا است. بیایید شروع کنیم.

 

کوکی جو دوسر

یک بشقاب کوکی جو دوسر - بهترین بیسکویتهای آمریکا

کوکی‌های جو دوسر در ایالات متحده به‌ عنوان گزینه سالم شناخته می‌شوند. کوکی‌های جو دوسر حاوی موادی هستند که برای بدن مفید است مثل بلغور جو دوسر، کشمش و آجیل. این مواد پروتئین و فیبر بالایی دارند و حاوی مواد معدنی مانند کلسیم، آهن، منیزیم و پتاسیم هستند که همگی برای بدن ضروری هستند. شکر و کره موجود در ترکیب کوکی جو دوسر کمتر سالم هستند، اما می‌توان از عسل یا شیرین‌کننده مصنوعی برای شیرین کردن به عنوان یک گزینه سالم‌تر استفاده کرد. با این کوکی می‌توان همزمان با لذت خوردن کوکی، سالم و در تناسب اندام ماند.

 

کوکی‌ کره بادام‌ زمینی

یک بشقاب کوکی‌ کره بادام‌ زمینی - بهترین بیسکویتهای آمریکا

اگر از افراد مختلف که تا حدی با غذاهای آمریکایی آشنا هستند بخواهید که غذاهای آمریکایی را نام ببرند، حتما کره بادام زمینی را خواهند گفت. بنابراین جای تعجب نیست که کره بادام‌ زمینی راهش را به کوکی‌های آمریکایی هم باز کرده باشد. کوکی‌های کره بادام ‌زمینی به دلیل طعم و لطافت عجیب کره بادام زمینی یکی از کوکی‌های مورد علاقه آمریکایی‌ها است. از آنجا که این کوکی‌ها حاوی کره بادام زمینی و شکر هستند، هم شور و هم شیرین هستند، اما با تعادل کامل این دو طعم ساخته می‌شوند.

روی این کوکی‌ها همیشه علامت‌های متقاطع وجود دارد که برای پخت خمیر گذاشته می‌شوند. در واقع خمیر کوکی کره بادام زمینی متراکم است و به راحتی هنگام پخت به خودی خود صاف نمی‌شود. اگر خمیر آن با چنگال فشار داده نشود، صاف نمی‌شوند و در نتیجه کامل هم پخته نمی‌شوند.

 

کوکی سیاه و سفید

کوکی سیاه و سفید محبوبترین بیسکویتهای امریکا

کوکی سیاه و سفید، کوکی بسیار محبوبی است که در ابتدای قرن بیستم در شهر نیویورک تولید شده است. معمولاً از کره، شکر، تخم‌مرغ، آرد، گاهی اوقات شیر، وانیل و عصاره لیمو، همراه با شکر شیرینی پزی، آب، کمی شکلات تلخ و سیروپ ذرت تهیه می‌شوند. کوکی‌ با شکلات و وانیلی که به ترتیب به رنگ سیاه و سفید هستند، لعاب داده می‌شوند و به همین دلیل هم به کوکی سیاه و سفید معروف هستند. این کوکی‌ را می‌توان یکی از خامه‌ای ‌ترین کوکی‌های آمریکا دانست که در طول جنگ جهانی دوم و پس از زمانی که سربازان آمریکایی کوکی‌ها را با خود به جنگ آوردند و به سربازان آلمانی معرفی کردند، محبوب شدند. کوکی سیاه و سفید به عنوان نمادی از هماهنگی نژادی نیز عمل می‌کند (ترکیب عالی وانیل و شکلات به عنوان دعوت به کنار هم بودن نژادهای مختلف). رئیس جمهور آمریکا، باراک اوباما، در سال ۲۰۰۸ هنگام بازدید از یک اغذیه فروشی در هالیوود به آنها لقب “کوکی‌های وحدت” را داده است.

 

کوکی Benne Wafer

کوکی Benne Wafer

جنوبی‌ترین کوکی در این لیست، Benne Wafer است؛ کوکی سنتی جنوبی که از کارولینای جنوبی نشأت می‌گیرد. Benne Wafer کوکی ترد و کوچکی است که مواد اصلی آن دانه‌های بن (کنجد) است. به دلیل طعم ساده‌اش، با چای عالی است. این کوکی پیوندهای عمیقی هم با قاره آفریقا دارد زیرا ماده اصلی کوکی یعنی دانه‌های بنه از گیاه آفریقایی به نام بنه می‌آید. نام benne در زبان آفریقایی بانتو مخفف “کنجد” است. دانه‌های بنه و کنجد منشا یکسانی دارند اما متفاوت تولید می‌شوند.

 

کوکی Fortune

کوکی Fortune - محبوبترین بیسکویت امریکا

کوکی fortune یا شانس در اصل کوکی‌های خمیری هستند که از آرد، شکر، وانیل، روغن دانه کنجد و… تهیه می‌شوند. داخل این کوکی‌ها یک تکه کاغذ است که روی آن یک «طالع» نوشته شده است، یک پیش‌گویی کوتاه. امروزه این کوکی‌ها چینی محسوب می‌شوند و در بسیاری از کافه‌ها و رستوران‌های چینی سرو می‌شوند، اما توسط چینی‌ها اختراع نشده‌اند. در واقع کوکی‌های شانس ژاپنی هستند که در سال ۱۹۱۴ از یک کوکی ژاپنی مشابه به نام Tsujiura Sembei الهام گرفته و به آمریکا معرفی شده. امروزه همه کوکی‌های fortune را دوست دارند حتی اگر به طالع‌بینی هم اعتقاد نداشته باشند؛ یک گاز از یک کوکی و پیدا کردن پیام کوچکی که فقط برای شما در آنجا پنهان شده باشد قطعا سرگرم کننده است. این کوکی در لیست عجیب‌ترین بیسکویت‌های جهان هم قرار دارد.

 

بیسکویت Oreo

بیسکویت Oreo

Oreo کوکی ساندویچی است که از دو ویفر (معمولا شکلاتی) تشکیل شده است که با یک فیلینگ کرمی سفید رنگ، خوب به هم چسبیده‌اند. کوکی Oreo اولین بار در سال ۱۹۱۲ توسط شرکت ملی بیسکویت در کارخانه شهر نیویورک پخته شد و از همان زمان اختراعش، در لیست کوکی‌های محبوب اکثریت قرار گرفت. بنابراین به سایر نقاط جهان نیز صادر شد. امروزه کوکی  Oreoدر بیش از ۱۰۰ کشور به فروش می‌رسد و پرفروش‌ترین کوکی جهان است.

 

کوکی Chocolate Chip

کوکی Chocolate Chip محبوبترین بیسکویتهای آمریکا

شماره یک این لیست کوکی Chocolate Chip یا همان کوکی شکلات چیپسی است که آن را کوکی آمریکایی هم می‌نامند. این کوکی هم از نظر طعم و هم از نظر بافت وسوسه‌انگیز است. شیر و چیپس شکلات تلخ، طعمی غنی و قوی را ایجاد می‌کنند. از طرفی کره موجود در ترکیباتش هم بافت مخملی به کوکی می‌دهد. کوکی شکلا چیپسی به هنگام لمس کردن نرم است اما در واقع بافتی ترد دارد. به راحتی داخل دهان می‌شکند و صدای ترد بودن را در حین جویدن حفظ می‌کند. طعم شیرین و در عین حال کمی تلخش، مانند ماجراجویی برای حس چشایی است که با هر گاز، طعمش غلیظ‌تر و غنی‌تر می‌شود. درکنار این طعم قوی، به دلیل استفاده از چیپس شکلات‌ها، بوی کاکائو هم می‌دهد، یک عطر عمیق از پودر کاکائو.

کوکی Chocolate Chip 1

تاریخچه کوکی‌ شکلات چیپسی از دهه ۱۹۳۰ در ویتمن، ماساچوست شروع می‌شود. زمانی که یک آشپز و صاحب رستورانی به نام تول هاوس، روث ویکفیلد و همسرش کنت، اولین کوکی‌های شکلات چیپسی را برای مهمانان خود درست کردند. این کوکی ها فوراً محبوب شدند و ویکفیلد این دستور غذا را در نسخه ۱۹۳۸ کتاب آشپزی خود نوشت. بله، این کوکی‌های آمریکایی ۸۴ ساله هستند.

آمریکایی‌ها این کوکی را کوکی ملی خود اعلام کردند و حتی چهارم آگوست را روز ملی کوکی با چیپس شکلاتی نامیدند. در ۱۷ می سال ۲۰۱۳ هم نسخه غول‌پیکری از کوکی با چیپس شکلات را ساختند که بزرگترین کوکی جهان نامیده شد.

سفر ما در محبوب‌ترین بیسکویت‌های آمریکایی، همین جا به پایان می‌رسد. کدام کوکی برای شما عجیب‌تر بود؟ دوست دارید کدام یکی را تجربه کنید؟ نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

 

https://farkhondeh.com/?p=4152
کپی شد