محبوب‌ترین بیسکویت‌های جهان، این قسمت بریتانیا

وقتی می‌گوییم انگلستان اولین چیزی که به ذهنتان خطور می‌کند، چیست؟ پرچم، هنر، موسیقی، انواع بیسکویت‌ها، شیوه زندگی یا بارانی که تقریباً هر روز می‌بارد؟ یا شاید هم ملکه و خانواده سلطنتی بریتانیا. اگرچه خانواده سلطنتی بریتانیا موضوع اصلی این مقاله نیست، اما باید از سنت چای و بیسکویت عصرانه ملکه بریتانیا به عنوان قابل تشخیص‌ترین چیز بریتانیا یاد کنیم؛ همان سنت معروف غوطه‌ور کردن بیسکویت در چای. در این مقاله می‌خواهیم به معرفی محبوب‌ترین بیسکویت‌های بریتانیا ، تاریخچه آن‌ها و حقایق سرگرم کننده بپردازیم. پس با ما همراه باشید چرا که می‌خواهیم شما را به یک ماجراجویی واقعی در دنیای بیسکویت‌های بریتانیا ببریم.

محبوب‌ترین بیسکویت‌های بریتانیا: بیسکویت بوربون

محبوبترین بیسکویتهای بریتانیا - بیسکویت بوربون

بیایید لیست را با واقعیت غیرعادی و عجیب درمورد بیسکویت‌ها شروع کنیم… همه ما می‌دانیم که بلاخره روزی انسان برای اولین بار پایش را روی ماه گذاشت، اما می‌دانستید این داستان درمورد بیسکویت‌ها هم صادق است. بله این میان‌وعده دوست‌داشتنی هم به ماه رسیده است و افتخارش هم نصیب بیسکویت بوربون شده. ماجرا از این قرار است که بیسکویت بوربون اولین بیسکویتی است که توسط ادوین آلدرین در ماه مصرف شده است.

بوربون، بیسکویت ساندویچی مستطیلی شکل و محبوب‌ترین بیسکویت‌های بریتانیا است که از دو بیسکویت شکلاتی با باترکرم شکلاتی ساخته شده. بیسکویت بوربون انتخاب و همراه عالی برای سنت چای و بیسکویت است و عنوان پنجمین بیسکویت محبوب بریتانیا برای سنت غوطه‌ور کردن بیسکویت در چای را از آن خود کرده.

بیسکویت دایجستیو

بیسکویت دایجستیو بهترین بیسکویت بریتانیا و انگلیس

رتبه دوم محبوب‌ترین بیسکویت‌های بریتانیا به بیسکویت دایجستیو تعلق دارد. همان بیسکویت هضم‌کننده‌ای که بارها و بارها به عنوان شامی شیرین به تصویر کشیده شده است. بیسکویت‌های دایجستیو برای اولین بار در سال ۱۸۳۹ توسط دو متخصص اسکاتلندی برای کمک به هضم غذا تکامل یافتند.

ریشه عبارت digestive یا هضم‌کننده هم از اینجا نشات می‌گیرد که در نسخه‌های اولیه این بیسکویت از بی‌کربنات سدیم استفاده می‌شد که دارای خواص خنثی کننده اسید بودند. رکورد مصرف این بیسکویت در بریتانیا واقعا شگفت‌انگیز است؛ مصرف ۶ میلیون بیسکویت در روز، یعنی ۷۰ عدد در هر ثانیه. باورنکردنی است نه؟

محبوب‌ترین بیسکویت‌های بریتانیا: بیسکویت Hobnobs

بیسکویت Hobnobs محبوبترین بیسکویت بریتانیا

پس از بیسکویت دایجستیو، نوبت به بیسکویت مشابه اما در عین حال متفاوت می‌رسد، بیسکویت Hobnobs. این بیسکویت از جوپرک و جو دوسر تهیه می‌شود و از محبوب‌ترین بیسکویت‌های بریتانیایی است. نام این بیسکویت از اصطلاح قدیمی hob and nob گرفته شده که به معنای داشتن یا نداشتن، گرفتن یا نگرفتن است که که راهی برای دعوت به نوشیدن به شمار می‌رود. بیسکویت‌های Hobnobs با تمام تشابهی که با بیسکویت دایجستیو دارند، مواد تشکیل‌دهنده‌شان کمی با هم متفاوت است. بیسکویت‌های Hobnobs از جوپرک و آرد خودبرآمده بدست می‌آیند در حالی که بیسکویت‌های دایجستیو به آرد سبوس‌دار و بیکینگ پودر نیاز دارند.

بیسکویت Nice

بیسکویت Nice - بهترین بیسکویت بریتانیا

بیسکویت Nice یکی دیگر از محبوب‌ترین بیسکویت‌های بریتانیا است که آن را می‌توان نان ساده یا نارگیلی معرفی کرد که مستطیلی شکل است، لبه‌های مرتب و منظمی دارد، با دانه‌های درشت شکر تزئین شده‌ و در نهایت نام بیسکویت با حروف بزرگ وسطش حک شده است. قدمت این بیسکویت به سال ۱۸۹۵ برمی‌گردد زمانی که برای اولین بار در انجمن ارتش و نیروی دریایی ساخته شد.

موضوع جالب دیگری که در مورد این بیسکویت‌ها وجود دارد، طرز تلفظشان است. سازندگان این بیسکویت درمورد نحوه تلفظ Nice توضیح دادند که: «بیسکویت‌های Nice به نام شهری در جنوب فرانسه هستند و همان طور هم تلفظ می‌شوند.» یعنی اگر بخواهیم نام آن‌ها را بخوانیم نباید به راحتی نایس تلفظ کنیم.

محبوب‌ترین بیسکویت‌های بریتانیا: بیسکویت چرخش‌های وینی

بیسکویت چرخش‌های وینی

چرخش‌های وینی یا Viennese whirls بیسکویت‌های بریتانیایی متشکل از شیرینی‌کوتاه و نرمی هستند که به شکل چرخشی پیچ خورده‌اند. گفته می‌شود که ایده این بیسکویت از شیرینی‌پزهای اتریشی الهام گرفته شده‌ است. رایج‌ترین نسخه این بیسکویت‌ها در بریتانیا توسط آقای کیپلینگ رایج شد که شامل دو شیرینی است که به خامه فرم گرفته و مربا آغشته شده است. بیسکویت چرخش‌های وینی حاوی ویتامین A و ویتامین D هستند و هیچ گونه روغن ترانس و یا عوامل افزایش‌دهنده شیمیایی هم ندارند.

بیسکویت جیمی داجرز

بیسکویت جیمی داجرز یا Jammie Dodgers یکی دیگر از محبوبت‌ترین بیسکویت‌های بریتانیا است که با مربای تمشک یا توت فرنگی و شیرینی کوتاه تهیه می‌شود. این بیسکویت در سال ۲۰۰۹ موفق‌ترین برند بیسکویت برای کودکان بود که البته ۴۰% از فروش سالیانه‌اش به بزرگسالان مربوط می‌شد. علاوه بر تشمک و توت‌فرنگی، لیمو، تافی، پرتقال و شکلات از دیگر طعم‌های تولیدی بیسکویت جیمی داجرز هستند.

بیسکویت شیرینی کوتاه

بیسکویت شیرینی کوتاه - خوشمزه ترین بیسکویت بریتانیا

بیسکویت‌ شیرینی کوتاه، بیسکویت‌های شیرین و شکننده‌ای هستند که در قرن شانزدهم زمانی که کره به طور معمول استفاده می‌شد، در اسکاتلند به وجود آمدند. امروزه این بیسکویت‌ها در سرتاسر جهان و در مجموعه انواع بیسکویت‌های محبوب حضور دارند. اگر می‌خواهید یکی از این بیسکویت‌ها درست کنید، فقط به سه ماده نیاز دارید: شکر سفید، کره، آرد گندم، همین. سپس مواد را با هم مخلوط کنید و حالا برای پخت در فر آماده هستند.

محبوب‌ترین بیسکویت‌های بریتانیا: بیسکویت شیری مالت‌دار

محبوبترین بیسکویتهای بریتانیا - بیسکویت شیری مالت‌دار

بیسکویت شیری مالت‌دار نوعی بیسکویت است که برای اولین بار در سال ۱۹۲۴ ساخته شدند. نام‌گذاری آن‌ها هم به مواد تشکیل‌دهنده‌اش مربوط می‌شود. به عبارتی این بیسکویت تشکیل شده از شیر و چاشنی مالت. بعضی از سازندگان، مواد انرژی‌زا را هم به این نوع بیسکویت‌ها اضافه می‌کنند و بخش بزرگی از بیسکویت را با لایه شکلاتی می‌پوشانند.

حضور این بیسکویت را مدیون متخصص داروسازی به نام جیمز هورلیک هستیم. در واقع شیرهای مالت‌دار توسط این داروساز به عنوان تقویت‌کننده سالم مبتنی بر مالت برای کودکان تازه متولد شده ساخته شد. شیری که پایه و اساس پخت بیسکویت شیری مالت‌دار است. این بیسکویت‌ها به بیسکویت گاوی هم معروف هستند.

کیک یافا

بیسکویت های بریتانیا و انگلیس - کیک یافا

کیک یافا در واقع بیشتر کیک‌هایی به اندازه بیسکویت هستند که در سال ۱۹۲۷ در انگلستان راه اندازی شدند. این کیک یا بیسکویت، بیشتر در طعم‌های پرتقالی وجود دارد و نام آن هم که از پرتقال‌های یافا نشات گرفته شده به همین موضوع اشاره‌ دارد‌. با این حال می‌توان کیک‌های یافا را در طعم‌های محدودی مانند لیمو، توت فرنگی و انگور سیاه هم پیدا کرد. همین امسال هم یعنی سال ۲۰۲۲ تعداد محدودی از کیک‌ یافا با طعم‌ آناناس تولید شدند.

این هم از بیسکویت‌های برتر بریتانیا. یادتان نرود که معروف‌ترین رسم این کشور غوطه‌ور کردن بیسکویت‌ها در چای است. بنابراین بهترین جفت‌های بیسکویت و چای را می‌توانید در این لیست پیدا کنید. اگر شما هم باید صبح‌تان را با یک لیوان چای شروع کنید یا خستگی روزتان را با نوشیدن یک لیوان چای بعد از ظهر در کنید، حتما این رسم قدیمی را با بیسکویت فرخنده امتحان کنید. فروشگاه بیسکویت فرخنده آماده دریافت سفارش های شماست. قول می‌دهیم که جزو طرفدارانش خواهید شد.

https://farkhondeh.com/?p=4223
کپی شد