محبوب‌ترین بیسکویت‌های جهان؛ این قسمت آلمان

اگر دوست دارید محبوب‌ترین بیسکویت‌های آلمان را بشناسید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. آلمان عاشق بیسکویت‌هایش است؛ این موضوع رو می‌توان از کاتالوگ‌های بزرگ بیسکویت‌های این کشور اروپای مرکزی هم فهمید. بنابراین انتخاب از بین این همه بیسکویت، به عنوان محبوب‌ترین کار سختی است. ما سعی کردیم در این بلاگ تنها چندتا از محبوب‌ترین‌ها را معرفی کنیم. اساس این انتخاب‌ها هم محبوب‌ترین، معروف‌ترین، جالب‌ترین داستان پشت پرده بیسکویت و اهمیتشان در فرهنگ آلمان است. از همین اول بگوییم که منتظر یک لیست پر از بیسکویت‌های کریسمس باشید؛ آلمان به بیسکویت‌های کریسمسی خیلی معروف است. بیاید شروع کنیم.

بیسکویت Heidesand، الهام گرفته از طبیعت

محبوب‌ترین بیسکویت‌های آلمان بیسکویت Heidesand

لیست را با بیسکویت سنتی، ساده و در عین حال خوشمزه شروع می‌کنیم.  Heidesandبیسکویت شیرینی مانند به رنگ بژ است، با کره قهوه‌ای پخته می‌شود که طعم مخملی به بیسکویت می‌دهد. رنگ و ظاهرش یادآور شن و ماسه است و به همین دلیل هم Heidesand نامگذاری شده. Heidesand به معنای “شن گرم” است و به Lüneburger Heide، منطقه‌ای در شمال آلمان و مبدا بیسکویت، اشاره دارد. پوشش گیاهی زیبا، این منطقه را به محلی برای عکاسان و گردشگران تبدیل کرده است. بیسکویت  Heidesandبه دلیل ارتباطی که با جغرافیا و فرهنگ آلمان دارند به این لیست راه یافته است.

محبوب‌ترین بیسکویت‌های آلمان: بیسکویت Pfeffernusse، سفید برفی دنیای بیسکویت

محبوب‌ترین بیسکویت‌های آلمان - بیسکویت Pfeffernusse، سفید برفی دنیای بیسکویت

یکی از دوست‌داشتنی‌ترین بیسکویت‌های آلمانی Pfeffernusse سفید است. بیسکویتی گرد و کوچک که از ادویه‌های مختلف آسیاب شده، ملاس، شکر قهوه‌ای، فلفل سفید، عسل، آرد و… درست می‌شود. در آلمان بسیار محبوب است و از نظر عطر و طعم شبیه به نان زنجبیلی است. Pfeffernusse فقط یک بیسکویت آلمانی نیست؛ بلکه بخشی از فرهنگ هلند و بلژیک را هم تشکیل می‌دهد.

ظاهراً این بیسکویت از منطقه وسیعی که این سه کشور را در بر می‌گیرد، منشا گرفته و به جشن سنت نیکلاس مرتبط است که در ۵ دسامبر در هلند و در ۶ دسامبر در آلمان و بلژیک جشن گرفته می‌شود. در این روز کودکان هدایایی از سنت نیکلاس دریافت می‌کنند که الهام‌بخش سنت بابانوئل است. نام بیسکویت، Pfeffernusse، به معنای فلفلی است، که هم به یکی از مواد اصلیش یعنی فلفل سفید و هم به شکلش که گرد وکوچک است، اشاره دارد. محبوبیت این بیسکویت به قدری است که یک روز را برای جشن گرفتنش انتخاب کرده‌اند.  ۲۳ دسامبر تعطیلات ملی Pfeffernusse  در ایالات متحده است.

بیسکویتVanillekipferl ، بیسکویت وانیلی با منشاء مشترک

بیسکویتVanillekipferl از خوشمزه ترین بیسکویت های آلمان

Vanillekipferl یکی از محبوب‌ترین بیسکویت‌های اتریشی است که با آجیل آسیاب شده و شکر وانیلی تهیه می‌شود. بله درست خواندید، اتریش. Vanillekipferl در واقع در اتریش به وجود آمده، اما به زودی به قلمرو آلمان گسترش یافته و امروزه یکی از محبوب‌ترین‌های آلمان است.

این بیسکویت‌ها، هلالی شکلی هستند و با شکر وانیلی پوشانده می‌شوند که طعم شیرین و لذت‌بخشی به آن‌ها می‌دهد. لطیف و مغزدار هستند و فقط در دهان ذوب می‌شوند. آنها از مواد معمولی بیسکویت و به طور سنتی بدون تخم مرغ یا بکینگ پودر تهیه می‌شوند. چیزی که موادش را در کنار هم نگه می‌دارد، کره و آجیل است. Vanillekipferl بیسکویت اصلی کریسمس است که اغلب در تعطیلات کریسمس به عنوان هدیه هنگام بازدید از اقوام و دوستان آورده می‌شود.

محبوب‌ترین بیسکویت‌های آلمان: بیسکویت Springerle، هنر واقعی

محبوب‌ترین بیسکویت‌های آلمان: بیسکویت Springerle، هنر واقعی

Springerle بیسکویت سنتی آلمانی است که سابقه آن به حداقل ۷۰۰ سال قبل برمی‌گردد. آلمانی‌ها این بیسکویت را به عنوان طلسم شانس در مناسبت‌های خاص مانند تعطیلات، عروسی‌ها، تولدها و… به عزیزانشان هدیه می‌دهند. Springerle به معنای “پرنده‌های کوچک” است، چون هنگام پخت بلند می‌شوند یا بالا می‌پرند. این بیسکویت‌ها ترد و جویدنی هستند که البته مرکزش جویدنی‌تر و قسمت بیرونی آن تردتر است.

چیزی که در مورد این بیسکویت‌ها بیشتر به چشم می‌آید ظاهر آن‌هاست. آن‌ها به معنای واقعی کلمه اثر هنری هستند. در گذشته قالب این بیسکویت‌ها از چوب ساخته می‌شد و وظیفه نانوا نه تنها پختن بیسکویت‌ها بود، بلکه خودش باید حکاکی روی قالب‌های چوبی را هم انجام می‌داد. اگر نانوا با موفقیت تزیینات زیبایی را در حکاکی ایجاد کرده بود، نانوای عالیی محسوب می‌شد.

نقش این قالب‌ها در طول تاریخ تغییر کرده است و از نقش‌های مذهبی در قرن ۱۵ به تصاویر شجاع و شوالیه و سپس به تصاویری که نشان‌دهنده عشق، منظره، دوستی و… در دوره رمانتیک قرن ۱۹ بودند، تغییر شکل داده‌اند. در قرن بیستم هم تصاویر قالب‌ها بابانوئل، گوزن شمالی و درختان کریسمس بودند که همچنان هم از محبوب‌ترین طرح‌ها هستند.

بیسکویت Zimtsterne، خوشمزه‌ترین ستاره

بیسکویت Zimtsterne، خوشمزه‌ترین ستاره

در زمان کریسمس، یکی از نمادهایی که در درختان کریسمس یا در کلیساها می‌بینیم، ستاره است که نمادی از نوری است که سه مرد خردمند را به نوزاد عیسی می‌رساند. این نماد به بیسکویت‌ها هم راه یافته است اما محبوب‌ترین بیسکویت‌های آلمان، بیسکویت Zimtsterne  آلمانی یا ستاره دارچینی است. این ستاره‌های دارچینی از بادام زمینی و به طور سنتی از بادام، سفیده تخم مرغ، شکر و وانیل تهیه می‌شوند. البته امروزه مردم فندق را هم به رسپیZimtsterne  اضافه کرده‌اند.

بیسکویت لبکوشن از محبوب‌ترین بیسکویت‌های آلمان

بیسکویت لبکوشن از محبوب‌ترین بیسکویت‌های آلمان

به محبوب‌ترین بیسکویت‌های آلمان رسیدیم؛Lebkuchen  که به شرینی زنجبیلی هم معروف است (“Lebkuchen “در انگلیسی “نان زنجبیلی” است). لبکوشن از ادویه‌های مختلفی ساخته می‌شود که یکی از برجسته‌ترین آن‌ها زنجبیل است. در طرح‌ها و اشکال مختلف پخته می‌شود، به راحتی شخصی‌سازی می‌شود و تقریباً به هر شکلی که فکرش را بکنید قالب‌گیری می‌شود. بهترین نوع شناخته شده این بیسکویت، lebkuchenherzen یا قلب شیرینی زنجبیلی است که به طرز استادانه‌ای با آیسینگ و کتیبه‌های مختلف و همچنین مرد معروف شیرینی زنجبیلی تزئین می‌شوند. درست است که این بیسکویت‌ در هر بازار کریسمس فروخته می‌شوند و بازارهای کریسمس را با عطر تند شیرین زنجبیلی پر می‌کنند، اما بیشتر تداعی کننده آلمان هستند.

گفته می‌شود که منشاء لبکوشن به بیسکویت‌های دوران باستان برمی‌گردد و ریشه آن “کیک عسلی” است که توسط یونانیان باستان، رومی‌ها و حتی مصری‌ها مصرف می‌شده. اما خود بیسکویت لبکوشن در قرن سیزدهم توسط راهبان در فرانکونیا ساخته و بلافاصله محبوب شده. در گذشته‌ی آلمان، نانوایی‌هایی وجود داشتند که در ساخت لبکوشن تخصص داشتند و نام‌های خاصی را هم برای آن حرفه گذاشته بودند مثل Lebküchler. هر نانوایی که به بیسکویت‌های لبکوشنش افتخار می‌کرد از این نوع اسامی برای خودش انتخاب می‌کرد.

خب به پایان لیست محبو‌ب‌ترین بیسکویت‌های آلمان رسیدیم. خیلی سخت است که این لیست را ببندیم. دنیای بیسکویت‌های کریسمسی و اصل و نسب‌دار آلمان قطعا بزرگ‌تر از این لیست است. ما تنها چند تا از معروف‌ترین آن‌ها را نام بردیم. امیدواریم خواندن و مرور این لیست برای شما هم جذاب بوده باشد.

بیسکویت برای هر کشوری که باشد می تواند کام شما را شیرین کند. فروشگاه بیسکویت فرخنده آماده دریافت سفارش های شماست.

https://farkhondeh.com/?p=4248
کپی شد