ارزش غذایی بیسکویت سبوس دار چقدر است؟

بیسکویت‌های ساخته شده از آرد یا دانه‌های جو، نقش مهمی در حفظ سلامت و تقویت سیستم ایمنی بدن ایفا می‌کنند. این بیسکویت‌ها به کاهش فشارخون و کلسترول بالا کمک می‌کنند و به دلیل داشتن فیبر، تاثیر مثبتی بر عملکرد دستگاه گوارش دارند. آرد گندم مورد استفاده در این بیسکویت‌ها، منبع غنی از کلسیم، منیزیم، پتاسیم، گوگرد، منگنز و سایر مواد معدنی است. در این مقاله به سوال “ارزش غذایی بیسکویت سبوس دار چقدر است؟” پاسخ می‌دهیم.

ارزش غذایی بیسکویت سبوس دار

فواید استفاده از سبوس در بیسکویت‌های رژیمی

به‌کارگیری آرد گندم کامل در تهیه بیسکویت‌های رژیمی می‌تواند به کنترل چاقی، کاهش التهاب مزمن، پیشگیری از سنگ صفرا، بهبود سیستم قلبی و عروقی کمک کند. سبوس موجود در بیسکویت‌های رژیمی، نقش مهمی در بهبود شاخص گلیسمی و تسهیل عملیات گوارش دارد و این مسئله از مشکلات معده، گوارش و یبوست که ممکن است به خاطر مصرف بیسکویت و کیک در برخی افراد پیش بیاید، جلوگیری می‌کند.

برای افرادی که در حال رژیم لاغری هستند، مصرف بیسکویت‌های رژیمی به عنوان یک گزینه کم‌کالری می‌تواند کمک کند. دانستن ارزش غذایی بیسکویت سبوس دار برای کسانی که می خواهند در رژیم خود از آن استفاده کنند بسیار مهم است.

این بیسکویت‌ها نه تنها برای مدت زمان طولانی‌تر احساس سیری فراهم می‌کنند، بلکه می‌توانند سوخت و ساز بدن را افزایش دهند و باعث کاهش وزن و دستیابی به اندام ایده‌آل شوند.

بیسکویت‌های رژیمی حاوی آرد جو و سبوس، سیستم ایمنی بدن را در مقابل سلول‌های سرطانی تقویت می‌کنند. مواد مغذی موجود در جو شامل ویتامین ب و کلروفیل، بر فرآیند سم‌زدایی بدن تأثیر گذاشته و به مقابله با سلول‌های سرطانی و رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند. از دیگر فواید بیسکویت رژیمی سبوس دار می توان موارد زیر را نام برد:

  • کاهش وزن

مصرف غذا و خوراکی‌های رژیمی برای افرادی که دارند رژیم می‌گیرند در اولویت قرار دارد. بیسکویت‌های رژیمی باعث می‌شوند که برای طولانی مدت احساس سیری داشته باشید و در عین حال سوخت‌وساز بدنتان افزایش پیدا کند. طبیعتا با این ویژگی‌ها یک قدم به لاغری هم نزدیک می‌شوید.

  • پایین آمدن کلسترول خون
    بیسکویت‌های سبوس‌دار که با آرد یا دانه جو تهیه می‌شوند، علاوه بر خواص زیادی که برای سلامتی دارند، باعث می‌شوند که کلسترول خون تنظیم شود و افزایش پیدا نکند. بیسکویت سبوس‌دار سرشار از فیبر است و برای عملکرد مفید دستگاه گوارش و تقویت و بهبود سیستم ایمنی بدن تاثیر زیادی دارد.
  • کاهش خطر مبتلا شدن به سرطان
    بیسکویت‌های سبوس‌دار رژیمی چون با آرد جو، سبوس و عصاره میوه‌های مفیدی مثل توت تهیه می‌شوند، می‌توانند سلامت روده را بهبود ببخشند. همچنین به سیستم ایمنی کمک می‌کند در مقابل سلول‌های سرطانی مقاومت کند. جو دارای حجم زیادی از ویتامین ب و کلروفیل است که بدن را به‌طورکامل سم زدایی می‌کند. علاوه بر این، سلول‌های سرطانی و رادیکال‌های آزاد را نابود می‌کند.

مزایای بیسکویت سبوس دار

سبوسی که در تهیه بیسکویت‌های رژیمی و سبوس‌دار استفاده می‌شود، مزایای متعددی برای بدن دارد. سبوس باعث می‌شود نه تنها شاخص گلیسمی در این بیسکویت کاهش پیدا کند، بلکه هضم را راحت‌تر کند و از مشکلات معده، یبوست و گوارشی که به خاطر خوردن بیسکویت و کیک برای بعضی از افراد رخ می‌دهد پیشگیری می‌کند.

لازم به ذکر است که ارزش غذایی بیسکویت سبوس دار به آرد به کار رفته در آن بستگی دارد. مثلا آرد گندم موجود در بیسکویت سبوس دار، انواع مواد معدنی، کلسیم، پتاسیم، گوگرد، منگنز و… را تامین می‌کند. آرد گندم درواقع اصلی‌ترین ماده برای تهیه بیسکویت است که با خواص زیادی که دارد، باعث کاهش التهاب مزمن، سنگ صفرا، بهبود سیستم قلب و عروق، کنترل کردن چاقی و موارد دیگر می‌شود.

پایه ثابت تهیه بیسکویت‌های سبوس‌دار، بدون شک سبوس است. سبوس یک ماده بسیار پرخاصیت و منبع غنی از کربوهیدرات و فیبر بتاگلوکان است. سبوس همچنین به نسبت دانه‌های دیگر دارای چربی و پروتئین بیشتری دارد.

بیسکویت های سبوس دار برای چه کسانی مناسب هستند؟

بیسکویت های رژیمی حاوی سبوس به دلیل وجود مواد مغذی، نیاز ضروری کودکان در رشد را تامین می کند. برای اینکه کودکان بتوانند آن را راحت‌تر بخورند، با یک لیوان شیر یا نوشیدنی مقوی موردعلاقه‌اش به او بدهید. البته الان انواع بیسکویت‌های طرح دار نیز برای کودکان تولید می‌شود که جذاب‌تر بوده و به خوردن آن اشتیاق نشان می‌دهند.

دسته دیگری که می‌توانند از این نوع بیسکویت‌ها استفاده کنند، ورزشکاران هستند که کربوهیدرات موردنیاز بدن خود را از طریق همین بیسکویت‌ها تامین می‌کنند. زنان باردار هم جزو آن دسته افرادی هستند که معمولا کمبود اسیدفولیک دارند.

خوردن این نوع بیسکویت‌ها هم وزن کم جنین را جبران می‌کند و هم از بروز نقص‌های لوله عصبی جنین حین تولد جلوگیری می‌کند. از طرفی آرد ذرت موجود در این بیسکویت‌ها برای مادر و جنین بسیار مقوی است و سلامت آن‌ها را تامین می‌کند.

به غیر از گروه‌هایی که نام بردیم، همه می‌توانند برای سلامتی بیشتر و رژیم غذایی متعادل از این بیسکویت‌های رژیمی سبوس دار استفاده کنند. این بیسکویت‌ها در طعم‌های مختلف تولید شده و تمام سلایق افراد مختلف را پوشش می‌دهد.

ارزش غذایی بیسکویت سبوس دار

ارزش غذایی بیسکویت سبوس دار

جو و آرد جو خواص فوق‌العاده‌ای برای سلامت بدن دارند. خواص جو شامل رفع تشنگی، کاهش وزن، مقابله با دیابت و بهبود سلامت قلب است. مصرف بیسکویت سبوس‌دار نیز می‌تواند سهم بسزایی از نیازهای روزانه بدن را تأمین کند، از جمله 3 درصد کلسیم، 21 درصد نیاسین، 15 درصد ویتامین B6 از فولات، 18 درصد آهن، 12 درصد پتاسیم، 17 درصد روی، 23 درصد مس، 40 درصد تیامین، 25 درصد ریبوفلاوین، 50 درصد سلنیوم، 30 درصد منیزیم، 25 درصد فسفر و 90 درصد منگنز.

جو دارای بتا گلوکان (یک نوع فیبر) است که به عنوان یک آنتی‌اکسیدان موثر عمل می‌کند و حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین C و یک ترکیب مغذی جهت تقویت سیستم ایمنی بدن است. مصرف منظم جو به تسریع بهبود بدن در مقابل سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می‌کند. همچنین، همراهی جو با آنتی‌بیوتیک‌ها به تقویت اثربخشی داروها کمک می‌کند.

یک میان‌ وعده مقوی با ارزش غذایی بالا، علاوه بر ارائه انرژی کافی، می‌تواند نیازهای مغذی بدن شما را تأمین کرده و نقش مهمی در حفظ سلامتی عمومی ایفا کند. اهمیت انتخاب صحیح میان‌ وعده‌ها با توجه به این موضوع بیان می‌شود.

اگر قصد دارید به میان‌وعده‌هایتان توجه بیشتری کنید، بیسکویت سبوس‌دار یکی از انتخاب‌های عالی برای شماست. این بیسکویت‌ها به دلیل وجود سبوس، فیبر بسیار بالایی دارند و با حفظ احساس سیری برای مدت طولانی، از مصرف خوراکی‌های با ارزش غذایی پایین جلوگیری می‌کند. ارزش غذایی بیسکویت سبوس دار با توجه به نوع آردی که در آن به کار رفته می تواند متفاوت باشد. اما در هر حال میزان ویتامین و مواد معدنی موجود در آن برای تغذیه سالم بسیار مفید است.

ما در فرخنده، انواع بیسکویت سبوس دار را با بهترین کیفیت تولید کرده و به بازار عرضه میکنیم. شما می توانید از کیفیت بیسکویت فرخنده مطمئن باشید.

 فروشگاه بیسکویت فرخنده آماده دریافت سفارشات شماست.

https://farkhondeh.com/?p=5379
کپی شد