مواد تشکیل دهنده بیسکویت‌های بدون قند و فواید آنها

بیسکویت‌های رژیمی تفاوت‌های قابل توجهی با سایر بیسکویت‌ها دارند. بیسکویت‌های سنتی معمولاً حاوی مقدار زیادی قند هستند که ممکن است در صورت استفاده مداوم برای سلامتی مضراتی داشته باشند.

همچنین مصرف اضافه قند باعث افزایش وزن و مشکلات دیابتی می‌شود. به دلیل خواص و مضر نبودن بیسکویت‌های رژیمی برای بدن، اغلب برندهای مشهور و معتبر بیسکویت رژیمی تولید می‌کنند. در ادامه این مقاله به مواد تشکیل دهنده بیسکویت‌های بدون قند و فواید آنها می‌پردازیم.

بیسکویت بدون قند

بیسکویت‌های بدون قند

بیسکویت‌ها یکی از محبوب‌ترین میان وعده‌ها در سراسر جهان هستند. آنها به دلیل طعم خوب، ماندگاری بالا و قیمت مناسب، در میان مردم از محبوبیت زیادی برخوردارند. با این حال، بیسکویت‌ها معمولاً حاوی مقادیر زیادی قند هستند که می‌تواند برای سلامتی مضر باشد.

مصرف بیش از حد قند می‌تواند منجر به افزایش وزن، افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2، افزایش خطر ابتلا به بیماری های کبد، افزایش خطر ابتلا به سرطان و سایر مشکلات سلامتی شود.

در سال‌های اخیر، آگاهی از مضرات قند  افزایش یافته است. به همین دلیل، محبوبیت بیسکویت‌های بدون قند نیز افزایش یافته است. بیسکویت‌های بدون قند، جایگزینی سالم برای بیسکویت‌های معمولی هستند که می‌توانند بدون نگرانی در مورد عوارض جانبی مصرف قند، مورد استفاده قرار گیرند.

افرادی که تصمیم به کاهش وزن یا رعایت رژیم غذایی سالم دارند یا دچار دیابت هستند، باید از تنقلات و مواد غذایی با کمترین کالری یا بدون قند و کالری استفاده کنند. بیسکویت رژیمی که از آرد جو و سبوس تشکیل شده است، می‌تواند به بهبود سلامت روده کمک کرده و به سیستم ایمنی در مبارزه با سلول‌های سرطانی کمک کند. جو نیز دارای مقدار زیادی ویتامین ب و کلروفیل است که به تنظیم سموم در بدن کمک می‌کند و سلول‌های سرطانی و رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد.

فواید بیسکویت‌های بدون قند

بیسکویت‌های سبوس‌دار به دلیل وجود سبوس گندم از سایر بیسکویت‌ها برتری دارند و برای افراد مبتلا به دیابت (به دلیل دارا بودن سبوس) مناسب هستند. همچنین به دلیل وجود فیبر در این نوع بیسکویت‌ها، این محصولات به عنوان یک منبع تغذیه مناسب برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند در نظر گرفته می‌شود؛ زیرا فیبر موجود در این بیسکویت‌ها باعث می‌شود تا مدت زمان بیشتری احساس سیری کنند.

معمولا در تهیه‌ بیسکویت‌های بدون قند، از آرد گندم استفاده نمی‌شود و برای افرادی که به گلوتن آلرژی دارند مناسب است. اما باید این موضوع را در نظر داشت که نباید در مصرف آن زیاده‌روی شود.

به همین دلیل، امروزه بسیاری از افرادی که به رعایت رژیم غذایی و کاهش وزن علاقه‌مند هستند، از بیسکویت‌های سبوس‌دار به‌عنوان یک میان‌وعدهٔ رژیمی استفاده می‌کنند. از دیگر فواید بیسکویت‌های بدون قند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جلوگیری از پوسیدگی دندان
  • مناسب برای افراد دیابتی
  • ضدسرطان
  • بهبود عملکرد سیستم عصبی

تولید انواع بیسکویت رژیمی و بدون قند با استفاده از فرمولاسیون استاندارد و تحت نظر کارشناسان و متخصصان تغذیه انجام می‌شود. در ترکیبات بیسکویت‌های رژیمی، شیرین‌کننده‌های مصنوعی و مضر حذف شده و به جای آن‌ها، شیره‌های توت، انگور و خرما به‌عنوان شیرین‌کننده‌های طبیعی و خوش طعم جایگزین شده‌اند.

بیسکویت بدون قند

جایگزین شکر در مواد تشکیل دهنده بیسکویت‌های بدون قند

مواد تشکیل دهنده بیسکویت‌های بدون قند به طور کلی مشابه بیسکویت‌های معمولی است، با این تفاوت که در تهیه آن‌ها از شکر استفاده نمی‌شود. در عوض، از شیرین‌کننده‌های مصنوعی یا طبیعی برای شیرین کردن بیسکویت استفاده می‌شود.  مواد تشکیل دهنده بیسکویت‌های بدون قند شامل آرد، روغن، آب، تخم‌مرغ، شیر، وانیل و نمک است.

 آرد یکی از اصلی ترین مواد تشکیل دهنده بیسکویت است. در بیسکویت‌های بدون قند از آردهای سبوس دار مانند آرد جو، آرد جو دوسر، یا آرد گندم سبوس دار استفاده می‌شود. این آردها علاوه بر طعم و بافت بهتر، فیبر بیشتری نیز دارند. همچنین  روغن به بیسکویت‌ها طعم و بافت می‌دهد. در بیسکویت‌های بدون قند از روغن‌های گیاهی مانند روغن زیتون، روغن کانولا، یا روغن نارگیل استفاده می شود.

 برخی از شیرین کننده‌هایی که در بیسکویت‌های بدون قند استفاده می‌شود عبارتند از:

آسپارتام: از دیگر مواد تشکیل دهنده بیسکویت‌های بدون قند می تواند آسپارتام باشد. آسپارتام یک شیرین کننده مصنوعی است که 200 تا 600 برابر شیرین تر از قند است. این ماده تقریبا بدون کالری است و طعمی بسیار شبیه به قند دارد. آسپارتام برای استفاده در غذاها و نوشیدنی‌ها در بیش از 90 کشور جهان تأیید شده است. این ماده همچنین یکی از شیرین کننده‌های مصنوعی پرمصرف در جهان است.

ساخارین: ساخارین 200 الی 700 برابر شیرین‌تر از شکر است. این ماده کالری ندارد و برای بیماران دیابتی یا افرادی که به کاهش وزن علاقه دارند، مناسب است. کمبود کربوهیدرات و حجم کم کالری در ساخارین باعث شده تا از آن در تهیه مواد غذایی رژیمی استفاده شود.

استویا:یکی از مواد تشکیل دهنده بیسکویت‌های بدون قند می تواند استویا باشد. این شیرین‌ کننده حاوی کالری بسیار کم یا بهتر بگوییم تقریباً بدون کالری است و برای افراد مبتلا به دیابت و همچنین افرادی که به کاهش وزن علاقه دارند، گزینه مناسبی به عنوان جایگزین شکر، قند یا حتی شیرین‌کننده‌های مصنوعی است.

بیسکویت فرخنده

فروکتوز: فروکتوز در واقع یک نوع قند موجود در میوه‌ها است، که به صورت طبیعی در آنها تولید شده و باعث شیرین شدن طعم میوه می‌شود. این ماده به عنوان یک شیرین‌کننده طبیعی و بدون خطر شناخته می‌شود. از فروکتوز در صنایع دارویی و غذایی مثل تهیه شیرینی و بیسکویت‌های رژیمی استفاده می‌شود.

سوکرالوز: سوکرالوز تقریبا 600 برابر شیرین‌تر از شکر است و می‌توان از آن به عنوان یک شیرین کننده برای مصارف عمومی و تهیه بیسکویت و شیرینی  استفاده کرد.

همچنین در فرآیند تولید بیسکویت‌های بدون قند از شیرین کننده‌های دیگری مانند شهد توت، شیره انگور، ایزومالت و… استفاده می‌شود. در انتخاب شیرین کننده مناسب برای بیسکویت های بدون قند، باید به عوامل مختلفی مانند طعم، عطر، و ارزش غذایی شیرین کننده توجه کرد.

بیسکویت‌های بدون قند، میان وعده‌ای سالم و خوشمزه هستند که می‌توانند جایگزین مناسبی برای بیسکویت‌های معمولی باشند. این بیسکویت‌ها کالری و قند کمتری دارند و شاخص گلیسمی پایین‌تری دارند. همچنین به دلیل داشتن فیبر، برای افرادی علاقمند به کاهش وزن هستند، میان وعده‌ای مناسب محسوب می‌شود. زیرا فیبر موجود باعث می‌شود تا دیرتر احساس گرسنگی کنند.

برای خرید بیسکویت بدون قند می توانید از انواع بیسکویت فرخنده انتخاب کرده و در رژیم غذایی خود بگنجانید.

فروشگاه بیسکویت فرخنده آماده دریافت سفارشات شماست.

https://farkhondeh.com/?p=5386
کپی شد