بهترین بیسکویت‌ ها برای تهیه چیز کیک یخچالی به همراه 3 دستور پخت آسان

چیز کیک، یکی از محبوب‌ترین دسرهای جهان است که قدمت آن به چهار هزار سال پیش در یونان باستان باز می‌گردد. این دسر خوشمزه ترکیبی از پنیر، بیسکوییت یا کیک و فیلینگ‌های مختلف است که بافتی لطیف و طعمی فوق‌العاده دارد.

چیز کیک در طول تاریخ سفری طولانی داشته و در کشورهای مختلف با تغییراتی در مواد اولیه و روش تهیه، به محبوبیت رسیده است. امروزه بیش از هزار نوع چیز کیک در دنیا وجود دارد که هر یک از آن‌ها با طعم‌ها و بافت‌های متفاوت، طرفداران خاص خود را دارد. در این مقاله می‌خواهیم به معرفی بهترین بیسکویت برای تهیه چیز کیک با یک رسپی فوق العاده بپردازیم.

 

بهترین بیسکویت برای چیز کیک یخچالی

معرفی بهترین بیسکویت برای تهیه چیز کیک به همراه 3 رسپی خوشمزه

چیزکیک نیویورکی با بیسکویت سبوس دار فرخنده

بیسکویت سبوس دار فرخنده

220 گرم
خامه100 گرم
کره100 گرم
تخم‌مرغ2 عدد
زرده‌ تخم‌مرغ2 عدد
خامه100 گرم
پنیر خامه‌ای200 گرم
شکر1 پیمانه
شیر200 گرم
آرد برنج70 گرم
رنده پوست لیموبه مقدار لازم

کراست

یکی از انواع بهترین بیسکویت برای تهیه چیز کیک، بیسکویت سبوس دار است. بیسکویت‌های سبوس را در غذاساز پودر کنید. کره آب شده را اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر یکدستی حاصل شود. قالب کمربندی را با فویل بپوشانید و خمیر بیسکویت را در ته قالب با قاشق پهن کنید و خوب فشرده کنید تا سطح صاف و یکدستی داشته باشد. قالب را به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید.

مواد میانی

پنیر خامه‌ای، خامه و شکر را با همزن برقی بزنید تا کاملا یکدست شوند. تخم مرغ، زرده تخم مرغ، شیر و آرد برنج را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد کاملا مخلوط شوند؛ در آخر پوست لیمو را اضافه کنید و هم بزنید.

پخت

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید و اجازه دهید گرم شود. مواد میانی را روی کراست بیسکویت بریزید و با قاشق صاف کنید. قالب را در سینی فر قرار دهید و سینی را تا نصف با آب داغ پر کنید. قالب را در طبقه وسط  فر قرار دهید و به مدت 20 دقیقه بپزید.

سرد کردن و سرو

پس از پخت، فر را خاموش کنید و اجازه دهید چیز کیک به مدت 1 ساعت در فر خاموش بماند. سپس آن را از فر خارج کنید و به مدت 3 ساعت در دمای محیط قرار دهید تا کاملا خنک شود. پس از آن، چیز کیک را در یخچال قرار دهید تا به مدت 4 ساعت استراحت کند و خودش را بگیرد.

بهترین بیسکویت برای چیز کیک یخچالی

چیزکیک انار با بیسکویت پتی‌ بور شکلاتی فرخنده

بیسکویت پتی بور شکلاتی فرخنده200 گرم
کره آب شده100 گرم
پنیر خامه‌ای یا پنیر ماسکار پونه150 گرم
پودر ژلاتین2 قاشق چای‌خوری
آب جوش2 لیوان
خامه‌ی صبحانه100 گرم
دانه‌ اناربه میزان دلخواه
ژله‌ی انار1 بسته
شکر3/4 لیوان
وانیل1/2 قاشق چای‌خوری

بیسکویت پتی بور هم یکی از انواع بهترین بیسکویت برای تهیه چیز کیک است. ابتدا بیسکویت‌های پتی‌ بور شکلاتی را در غذاساز یا میکسر بریزید و کاملا پودر کنید. سپس کره آب شده را به آن اضافه کنید و با همزن دستی یا همزن برقی خوب مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود.

حالا مخلوط بیسکوییت و کره را کف قالب کمربندی بریزید و با پشت قاشق یا کفگیر خوب فشار دهید تا یک لایه صاف و فشرده ایجاد شود. سپس قالب را به مدت 1 ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا سفت شود.

کرم پنیری

در این فاصله، پنیر خامه‌ای، پودر قند، وانیل و خامه صبحانه را در ظرفی مناسب بریزید و با همزن برقی خوب بزنید تا کاملا یکدست و سبک شود. پودر ژلاتین را در یک کاسه کوچک بریزید و روی آن آب جوش بریزید. سپس کاسه را روی بخار کتری قرار دهید و هم بزنید تا ژلاتین کاملا حل شود. حالا ژلاتین حل شده را به کرم پنیری اضافه کنید و با همزن بزنید تا کاملا یکدست شود.

لایه ژله انار

پودر ژله انار را در یک کاسه کوچک بریزید و روی آن دو لیوان آب جوش بریزید. سپس کاسه را روی بخار کتری قرار دهید و هم بزنید تا ژله کاملا حل شود.حالا ژله حل شده را کنار بگذارید تا کمی خنک شود.

مرحله پایانی

پس از اینکه پایه بیسکویت سفت شد، کرم پنیری را روی آن بریزید و با پشت قاشق صاف کنید. سپس قالب را به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید تا کمی خودش را بگیرد. 

در این فاصله، ژله انار را که کمی خنک شده است روی کرم پنیری بریزید و دوباره قالب را به مدت 6-8 ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا سفت شود. پس از گذشت این زمان، چیز کیک انار شما آماده است.  در آخر از قالب خارج کنید، برش بزنید و نوش‌جان کنید.

بهترین بیسکویت برای چیز کیک یخچالی

چیز کیک شکلاتی با بیسکویت بوک فرخنده

بیسکویت بوک فرخنده200 گرم
پنیر ماسکار پونه200 گرم
شکلات تخته‌ای250 گرم
پودر ژلاتین1 قاشق غذاخوری
پودر کاکائو2 قاشق غذاخوری
شکر50 گرم
آب سرد5 قاشق غذاخوری
کره100گرم
وانیل1/4 قاشق چای‌خوری
خامه400 گرم

تهیه کراست (پایه چیز کیک)

بیسکویت بوک یکی از محصولات پر طرفدار و قدیمی فرخنده است که می تواند به عنوان بهترین بیسکویت برای تهیه چیز کیک نیز مورد استفاده قرار بگیرد. اما اگر این بیسکویت را نداشتید هم می توانید با بیسکویت پتی بور این دسر خوشمزه را تهیه کنید. ابتدا بیسکویت‌های بوک را در غذاساز یا آسیاب برقی خرد کنید تا کاملا پودر شوند.

کره را روی حرارت غیرمستقیم آب کنید. پودر بیسکویت و کره آب شده را با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند. سپس قالب کمربندی را چرب کنید و مخلوط بیسکویت و کره را داخل آن بریزید و با پشت قاشق فشار دهید تا سطح آن کاملا صاف و فشرده شود. قالب را به مدت 20 دقیقه در یخچال قرار دهید تا کراست خودش را بگیرد.

تهیه لایه پنیری

ژلاتین را با 5 قاشق غذاخوری آب سرد مخلوط کنید و روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا ژلاتین کاملا حل شود. شکلات را روی حرارت غیر مستقیم آب کنید. سپس پنیر ماسکارپونه، خامه صبحانه، شکر و وانیل را در یک کاسه بزرگ با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند. ژلاتین حل شده و شکلات آب شده را به مخلوط پنیری اضافه کنید و هم بزنید تا مواد کاملا یکدست شوند.

مرحله آخر

قالب را از یخچال خارج کنید و مخلوط پنیری را روی کراست بریزید و با پشت قاشق صاف کنید. در آخر قالب را به مدت 4 ساعت در یخچال قرار دهید تا لایه پنیری خودش را بگیرد.

تزیین

پس از گذشت 4 ساعت، چیز کیک را از قالب خارج کنید و با پودر کاکائو تزیین کنید.

علاوه بر این که چیز کیک برای بسیاری از ما جذاب و خوشمزه است، به عنوان یک دسر انرژی‌زا نیز شناخته می‌شود که ورزشکاران می‌توانند پیش از فعالیت ورزشی خود از آن بهره‌مند شوند. در این مقاله به معرفی چند رسپی برای تهیه چیز کیک یخچالی به اضافه بهترین بیسکویت ‌ها برای تهیه چیز کیک یخچالی خوشمزه و خانگی پرداختیم.

شما می توانید از میان انواع بیسکویت پایه دسر که در فروشگاه فرخنده موجود است، یک بیسکویت را انتخاب کرده و با آن یک چیز کیک یخچالی خوشمزه درست کرده و نوش جان کنید.

 

https://farkhondeh.com/?p=5399
کپی شد