خواص باور نکردی هل برای سلامت بدن

در این مطلب به بررسی خواص هل می پردازیم و بعد یک میان وعده سالم که در آن از هل استفاده می شود را معرفی میکنیم. هل (Elettaria cardamomum) گیاهی چندساله و بومی است که در بخش‌هایی از آسیا، از جمله اندونزی، پاکستان و بنگلادش رشد می کند. این گیاه گل‌های سفیدی دارد و از خانواده زنجبیل (Zingiberaceae) است و اغلب دانه‌های خشک شده آن به عنوان ادویه در غذاهای مختلف، از جمله قهوه، کیک و بیسکویت استفاده می‌شود.

از هل به عنوان ادویه ای خوش عطر و طعم در غذاها و شیرینی های مختلف استفاده میشود. عطر هل، به‌طور گسترده در صنعت تولید بیسکویت و شیرینی‌جات استفاده می‌شود. برخی از ترکیبات دیگر همچون وانیل، زنجبیل، دارچین، شکر و کاکائو نیز ممکن است با عطر هل در ترکیب بیسکویت‌ها استفاده شوند تا طعم و بویی منحصر به فرد ایجاد شود.

عطر هل در بیسکویت باعث افزایش عطری و طعم بیسکوئیت می‌شود. در انتخاب بیسکویت با عطر هل، می‌توانید به بسته‌بندی محصول و توضیحات تولید کننده مراجعه کرده و محتوای ترکیبات را بررسی کنید تا مطمئن شوید عطر هل به عنوان یکی از ترکیبات اصلی محصول است.

خواص هل

10 فایده و خواص هل برای سلامتی

هل اثرات ضد‌اکسیدانی، ضد‌التهابی، ضد فشار خون، کاهش کلسترول و قند خون دارد. این گیاه ممکن است در مواردی مانند کنترل فشار خون، کاهش وزن، و مقابله با عفونت‌ها موثر باشد. از هل می‌توان در آشپزی به عنوان ادویه و همچنین از مکمل‌ها یا عصاره‌های آن برای بهره‌ مندی از خواص دارویی آن استفاده کرد.

هل با طعم تند و کمی شیرین، یک ادویه مشهور است که در دستور العمل‌های غذایی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ادویه نه تنها محدود به هند نیست و اکنون در سراسر جهان به عنوان یک عنصر مهم در غذاها محسوب می‌شود. در ادامه به معرفی 10 خاصیت هل می پردازیم:

  • خواص آنتی اکسیدانی و دیورتیک

هل برای افرادی با فشار خون بالا مفید است. استفاده روزانه از پودر هل به مدت 12 هفته، فشار خون بزرگسالان را به طور قابل توجهی به محدوده طبیعی کاهش داد و سطوح آنتی اکسیدان در شرکت‌کنندگان افزایش یافت. اثر ادرارآوری هم ممکن است در کاهش فشار خون نقش داشته باشد.

  • حاوی ترکیبات ضد سرطان

ترکیبات موجود در هل ممکن است به مبارزه با سلول‌های سرطانی کمک کند. مطالعات روی موش‌ها نشان داده است که پودر هل می‌تواند فعالیت آنزیم‌های خاصی را که به مبارزه با سرطان کمک می‌کنند، افزایش دهد. همچنین، مصرف هل ممکن است توانایی سلول‌های کشنده طبیعی را برای حمله به تومورها افزایش دهد.

  • اثرات ضد التهابی

هل سرشار از ترکیبات ضد التهاب است. آنتی اکسیدان‌های موجود در هل می‌توانند از سلول‌ها در برابر آسیب محافظت کنند و از بروز التهاب جلوگیری کنند. تحقیقات نشان داده است که عصاره هل می‌تواند ترکیبات التهابی مختلف را کاهش دهد.

خواص هل

  • درمان مشکلات گوارشی از جمله زخم گوارشی

هل از هزاران سال پیش برای کمک به هضم غذا استفاده می‌شود. این ادویه می‌تواند در تسکین ناراحتی، حالت تهوع و استفراغ کمک کند. هل به طور کامل از زخم معده جلوگیری کرده یا حداقل تا 50 درصد بروز آن را کاهش می دهد.

  • درمان بوی بد دهان و جلوگیری از پوسیدگی

استفاده از هل برای درمان بوی بد دهان و بهبود سلامت دهان یک درمان سنتی است. در برخی فرهنگ‌ها، استفاده از غلاف هل بعد از غذا به عنوان راهی برای تازه کردن نفس رایج است. مطالعه‌ای نشان داده که عصاره هل در مبارزه با باکتری‌های مرتبط با حفره دندانی مؤثر است و در مطالعات آزمایشگاهی، رشد باکتری‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

  • اثرات ضد باکتریایی و درمان عفونت

هل دارای اثرات ضد باکتریایی خارج از دهان است که می‌تواند در درمان عفونت‌ها مؤثر باشد. تحقیقات نشان داده که عصاره هل می‌تواند با چندین گونه باکتری مبارزه کند، شامل سویه‌های مقاوم به دارو کاندیدا که مسئول عفونت‌های قارچی هستند. مطالعات در لوله‌های آزمایش نشان داده‌اند که این ادویه می‌تواند در برابر باکتری‌های E. coli و Staphylococcus نیز مؤثر باشد.

خواص هل

  • بهبود تنفس و استفاده از اکسیژن

ترکیبات موجود در هل ممکن است به بهبود جریان هوا به ریه‌ها و تنفس کمک کند. استفاده از اسانس هل به صورت استنشاقی قبل از تمرین نیز باعث افزایش جذب اکسیژن و بهبود تنفس در طول فعالیت‌های ورزشی می شود.

  • کاهش سطح قند خون

مصرف پودر هل به کاهش سطح قند خون کمک می کند. تحقیقات نشان داده که موش‌های که پودر هل مصرف می کنند، سطح قند خون آنها کاهش یافته است.

  • فواید بالقوه هل برای سلامت

محافظت از کبد: مطالعات روی موش‌ها نشان داده که آنتی‌اکسیدان‌های موجود در هل ممکن است از بزرگ‌شدن کبد، اضطراب، و حتی کاهش وزن جلوگیری کنند. عصاره هل آنزیم‌های کبدی را افزایش داده و از بزرگ‌شدن و وزن زیاد کبد جلوگیری می کند.

کاهش اضطراب: یک مطالعه روی موش نشان داده است که عصاره هل از اضطراب جلوگیری می کند. این اثرات به دلیل سطح پایین آنتی‌اکسیدان در خون است که با ایجاد اضطراب و خلق و خوی مرتبط خواهد بود.

کاهش وزن: برخی مطالعات بر روی زنان دارای اضافه وزن و چاق پیش‌دیابتی ارتباطی بین هل و کاهش دور کمر نشان داده‌اند.

خواص هل

معرفی بیسکویت هل فرخنده

بیسکویت فرخنده با طعم هل و تزیین کنجد از جمله محصولات معروف و خوشمزه این شرکت هست. این بیسکویت با طعم هل و تزیین کنجد، نه تنها یک گزینه لذیذ به عنوان میان‌ وعده مقوی در خانه و محل کار است، بلکه ظاهر و بسته ‌بندی آن نیز جذابیت زیادی دارد. این نوع به عنوان یک بیسکوئیت قدیمی و با کیفیت برای پذیرایی از مهمانان به عنوان یک انتخاب مناسب معرفی می‌شود.

از این بیسکویت به عنوان یک خوراکی خوشمزه در هر زمانی که نیاز به یک میان‌وعده لذیذ دارید، استفاده کنید. همچنین، در جلسات و مهمانی‌ها می‌توانید این بیسکویت را به عنوان یک خوراکی خوشایند و شیک برای پذیرایی از مهمانانتان مصرف کنید.

هل به طور کلی برای اکثر مردم بی‌خطر است و رایج ‌ترین روش مصرف آن، در پخت بیسکویت و کیک است. استفاده از مکمل‌ها، عصاره‌ها و اسانس‌های هل نیز ممکن است با توجه به نتایج تحقیقات، رایج‌تر شود. با این حال، استفاده از مکمل‌ها باید تحت نظر متخصص بهداشت کنترل شود و برای کودکان و زنان باردار یا شیرده مناسب نباشد. 500 میلی‌گرم پودر یا عصاره هل را یک یا دو بار در روز مصرف کنید.  عصاره‌ها و مکمل‌های هل نیز فواید زیادی دارند، اما استفاده از آنها باید زیر نظر پزشک صورت گیرد.

شما می توانید برای تهیه انواع بیسکویت برای میان وعده خود و فرزندانتان از میان بیسکویت های فرخنده با طعم های مختلف و در اندازه و بسته بندی های مختلف مانند بیسکویت رژیمی، بیسکویت تک نفره، بیسکویت نوجوان، بیسکویت دورهمی، بیسکویت پایه دسر، بیسکویت چند غله، بیسکویت جلسات و مهمانی، بیسکویت میوه ای، بیسکویت جعبه ای به سلیقه خود بهترین را انتخاب کنید. فروشگاه بیسکویت فرخنده آماده دریافت سفارشات شماست.

https://farkhondeh.com/?p=5661
کپی شد