سم‌زدایی بدن به کمک میان‌وعده‌ها

امروزه که همه چیز مملو از مواد شیمیایی و سمی است، مراقبت از بدن از اهمیت بیشتری برخوردار است. سم‌زدایی، بهترین راه برای پاکسازی و برقراری مجدد تعادل بدن از درون است. اگر بدن خود را به طور منظم سم‌زدایی کنید، می‌توانید سلامت خود را حفظ کنید، خطر ابتلا به بیماری را کاهش دهید، متابولیسم و سیستم ایمنی خود را تقویت کنید، هضم را بهینه کنید و در نهایت وزن کم کنید.

فواید سم‌زدایی بدن تنها به فواید جسمی ختم نمی‌شود؛ پاکسازی بدن مزایای ذهنی مثل بهبود ظرفیت تمرکز، کمک به کاهش استرس و رهایی از خستگی را هم به همراه دارد. در این بلاگ می‌خواهیم به سراغ میان‌وعده‌های سالم و سم‌زدایی برویم که می‌توانید به راحتی تهیه و روزانه مصرف کنید.

سم‌زدایی بدن با آناناس

سم‌زدایی بدن با آناناس

آناناس به توانایی‌هایش در پاکسازی منافذ ریه‌ و کاهش چربی معده معروف است و یکی از خوشمزه‌ترین میان‌وعده سم‌زدایی است که می‌توانید به آن دست پیدا کنید. آن‌ها نه تنها طعم شگفت‌انگیزی دارند، بلکه به لطف آنزیم گوارشی موجود در خود، به هضم و پاکسازی روده هم کمک می‌کنند. این آنزیم گوارشی بروملین نام دارد و می‌تواند به تعادل انعقاد خون، کاهش التهاب و رشد تومورهای خاص کمک کند.

اسموتی آناناس توت‌فرنگی

یکی از میان‌وعده‌های بی‌نظیری که می‌توانید با آناناس به عنوان میان‌وعده سم‌زدا درست کنید، اسموتی آناناس توت‌فرنگی است. مواد لازم برای اسموتی آناناس توت‌فرنگی عبارتند از:

  • ۲/۱ فنجان توت‌فرنگی
  • ۲/۱ تکه آناناس
  • ۲/۱ تکه موز ( موز را به قسمت‌ها ۲/۱ اینچی برش دهید)
  • ۲/۱ کلم‌پیچ بسته‌بندی شده
  • ۴/۱ ماست یونانی ساده بدون چربی ( به صورت مکعب‌های یخ‌زده)
  • ۱ فنجان شیر بادام یا هر شیر دلخواه دیگر(نارگیل، معمولی و…)

یک کیسه زیپلاک بردارید و کلم پیچ، توت‌فرنگی، تکه‌های آناناس، موز و مکعب‌های ماست یخ زده را داخل کیسه بریزید. هوای کیسه را خارج کنید، زیپش را ببندید و در فریزر قرار دهید. پس از یخ‌زدن، کیسه را از فریزی خارج کرده و به همراه یک فنجان شیر بادام، داخل مخلوط‌کن بریزید. به قدری هم بزنید تا یک دست شود. اسموتی شما آماده است. برای رسیدن به غلظت دلخواه‌تان می‌توانید شیر بیشتری به مخلوط اضافه کنید.

سم‌زدایی بدن سیب

سم‌زدایی بدن سیب

سیب، حاوی مواد فیتوشیمیایی چون فلاونوئیدها، دی‌گلوکارات و ترپنوئیدها است. این مواد برای سم‌زدایی بدن حیاتی هستند. فلوریزین یکی از فلاونوئیدهای موجود در سیب است که به تحریک صفرا کمک می‌کند، بنابراین در دفع سموم به کمک کبد می‌آید. سیب مثل یک سیرکننده عمل می‌کند و می‌تواند به سرکوب هوس‌های ناسالم کمک کند. علاوه بر این سیب از بدن برای خلاص شدن از شر مواد افزودنی و فلزاتی که از طریق مصرف منظم غذا بدست می‌آیند، حمایت می‌کند.

یک میان‌وعده عالی با سیب برای سم‌زدایی بدن، حلقه‌های سیب است. برای تهیه این میان‌وعده سم‌زدا تنها چیزی که لازم دارید، ۱ عدد سیب حلقه حلقه شده، ۲ قاشق غذاخوری کره بادام‌زمینی و ۲/۱ قاشق چای‌خوری دارچین آسیاب‌شده است. بعد فقط کافی است کره بادام‌زمینی را روی حلقه‌های سیب بمالید و رویش کمی دارچین بریزید. به همین راحتی.

 هندوانه

سم‌زدایی بدن با هندوانه

هندوانه به قلیایی شدن بدن کمک می‌کند و در عین حال ادرارآور است. درست است که مصرف هندوانه نیاز ما به توالت را بیشتر می‌کند و اگه صادق باشیم کمی اذیت‌کننده است؛ اما خارج شدن بیشتر ادرار به معنای دفع بیشتر سموم از بدن است. هندوانه مقدار زیادی سیترولین هم دارد که به دفع آمونیاک از بدن کمک می‌کند. همچنین حاوی آرژینین است که جریان خون را تنظیم می‌کند و به دلیل داشتن سطح بالایی از لیکوپن به  کاهش التهاب و جلوگیری از چین و چروک کمک می‌کند.

یکی از راه‌های مصرف هندوانه به عنوان میان‌وعده، درست کردن بستنی هندوانه‌ای یخ‌زده است. برای این کار فقط کافی است هندوانه را مثلثی برش بزنید و چوب بستنی‌ها را از سمت پوست هندوانه وارد برش‌های مثلثی بکنید. حال آن‌ها را روی سینی و سپس داخل فریزر قرار دهید. بعد از خنک شدن، هر وقت که خواستید می‌توانید مصرف کنید. این رسپی گزینه خوبی برای قرار گرفتن در میان‌وعده‌های تابستانه است.

سم‌زدایی بدن با کرفس

میان وعده های کرفس و سلامت بدن

کرفس تازه به تعادل سطح pH بدن کمک می‌کند و اسیدیته را خنثی می‌کند. PH که کمی قلیایی باشد نه تنها سلامتی را بهبود می‌بخشد، بلکه به باروری هم کمک می‌کند. آب کرفس جایگزین الکترولیت‌ها می‌شود و جایگزین سالمی برای نوشیدنی‌های غیرگازدار آماده و فراوری شده است. کلسترول و فشار خون را کاهش می‌دهد و حتی گاهی بهتر از دارو عمل می‌کند و به عنوان کاهش‌دهنده میل به غذاهای شیرین هم شناخته می‌شود. کرفس کل سیستم عصبی را آرام می‌کند و از این طریق به کاهش استرس کمک می‌کند. برای مجاری ادراری و کلیه‌ها هم فواید زیادی دارد.

آووکادو

آووکادو روی چوب به همراه چاقو

آووکادو میان‌وعده‌ای سرشار از فیبر و چربی است، البته نگران نباشید سرشار از چربی اما از نوع خوبش است. توصیه می‌شود آووکادو را همانطور که هست و بدون هیچ ماده دیگری مصرف کنید و بهتر است سراغ آووکادوهای ارگانیک بروید. این میوه حاوی دسته‌ای از آنتی‌اکسیدان‌ها و گلوتاتیون است که به کمک آن‌ها می‌تواند تا ۳۰ ماده سرطان‌زا را مسدود و کبد را سم زدایی کند. آووکادو به شما کمک می‌کند قند اضافی کمتری بخورید و از همین راه هم به کاهش وزن، کاهشBMI یا Body Mass Index و خطر سندرم متابولیک کمک می‌کند.

سم‌زدایی بدن با آبلیمو

سم‌زدایی بدن با آبلیمو

آبلیمو از آن دسته سم‌زداهایی است که در نوشیدنی‌های تابستان جایگاه ویژه‌ای دارد. نوشیدنش در اول صبح  عالی است و به اسیدیته غذاها کمک می‌کند. هضم را بهبود می‌بخشد و کبد را سم‌زدایی می‌کند. آبلیمو، جدا از دفع سموم از بدن، به تثبیت سطح pH بدن هم کمک می‌کند.

دلایل زیادی برای سم‌زدایی بدن وجود دارد، از شروع سفر سلامتی بدن گرفته تا تنظیم مجددش و برگرداندن انرژی. اما ممکن است برای شروع سم‌زدایی یک سوال همیشه ذهنمان را مشغول کند، اگر گرسنه بمونم چی؟ سم‌زدایی نباید به معنای محروم کردن خود یا بدنتان باشد، بلکه به معنای تغذیه بدن با مواد مغذی مورد نیاز برای رشد است.

شما باید بعد از تنظیم مجدد بدن، احساس رضایت و خوشحالی کنید، نه اینکه برای سم‌زدایی بعدی احساس ترس کنید و یا دغدغه گرسنگی داشته باشید. دقیقاً به همین دلیل است که میان‌وعده‌ها نقش مهمی در سم‌زدایی دارند. با این گزینه‌های گفته شده می‌توانید میان‌وعده‌های مختلف و راحتی را آماده کنید، میان‌وعده‌هایی که به سادگی قابل حمل هستند و حتی می‌توانند به میان‌وعده‌های سرکار شما تبدیل شوند و همزمان به سم‌زدایی بدنتان کمک کنند.

شما می توانید برای تهیه انواع بیسکویت برای میان وعده خود و فرزندانتان از میان بیسکویت های فرخنده با طعم های مختلف و در اندازه و بسته بندی های مختلف مانند بیسکویت رژیمی، بیسکویت تک نفره، بیسکویت نوجوان، بیسکویت دورهمی، بیسکویت پایه دسر، بیسکویت چند غله، بیسکویت جلسات و مهمانی، بیسکویت میوه ای، بیسکویت جعبه ای به سلیقه خود بهترین را انتخاب کنید. فروشگاه بیسکویت فرخنده آماده دریافت سفارشات شماست.

https://farkhondeh.com/?p=4257
کپی شد