کاهش وزن به کمک استراتژی‌های هوشمندانه برای میان‌وعده‌ها

گاهی اوقات خوردن میان‌وعده هنگام تلاش برای کاهش وزن، منفی تلقی می‌شود. با این حال، زمانی که انتخاب و مصرف میان‌وعده هوشمندانه انجام شود، می‌تواند به حفظ سطح ثابت انرژی، جلوگیری از هوس‌ها و اضافه کردن مواد مغذی مهم به رژیم غذایی کمک کند. در این بلاگ می‌خواهیم این استراتژی‌های هوشمندانه را مرور کنیم تا شما را یک قدم هم شده به هدفتان نزدیک‌تر کنیم.

۱) بفهمید که آیا واقعا گرسنه هستید یا خیر

قبل از اینکه به سراغ مواد غذایی بروید، مهم است که بفهمید واقعا گرسنه هستید یا مثلاً فقط هوس شکر کرده‌اید! چون دستور پخت کیک براونی را در اینستاگرام دیده‌اید. برای این کار قبل از خوردن میان‌وعده، از خود بپرسید، آیا حاضرید برای کاهش گرسنگی خود یک تکه میوه یا چند تکه سبزیجات بخوردید؟ اگر پاسخ «نه» است، احتمالاً گرسنه نیستید؛ و اگر چنین است، به جای رفتن به سراغ خوراکی‌ها یک فنجان چای درست کنید یا یک لیوان آب با تکه‌های لیمو یا خیار بنوشید. با این کار اشتیاق خوردن را بدون مصرف کالری غیرضروری برآورده خواهید کرد.

۲) برای کاهش وزن با میان وعده پروتئین و فیبر بیشتری مصرف کنید

کاهش وزن با میان وعده

خوردن غذاهایی که ترکیبی از پروتئین و فیبر بالا هستند، بسیار مهم است. چون در عین حال که مواد مغذی و حیاتی بدن را تامین می‌کنند، می‌توانند به تقویت احساس سیری کمک کنند و از پرخوری در وعده غذایی بعدی یا خوردن بیش از حد غذاهای پرانرژی مانند چیپس جلوگیری ‌کنند. تخم مرغ آب‌پز، آجیل بدون نمک، تکه‌های سیب آب‌پز شده با کره بادام‌زمینی یا ماست یونانی ساده با توت یا خیار، تنها چند نمونه از این دسته میان‌وعده‌ها هستند. معمولا در زمان گذراندن ساعات کاری بخاطر اینکه انرژی زیادی مصرف می‌کنیم، به خوردن مواد غذایی ناسالم رو می‌آوریم.

۳) مطمئن شوید که میان‌وعده شما به اندازه کافی رضایت‌بخش باشد

ما طرفدار بزرگ جایگزین‌های سالم هستیم. اما اگر واقعاً هوس یک تکه شکلات دارید و قصد دارید به جای آن هویج بخورید، از خود بپرسید که آیا این انتخاب راضی‌کننده است یا خیر. خوردن جایگزینی که برایمان کمتر رضایت‌بخش است می‌تواند اشتها را دو چندان کند. یعنی اگر چیزی که واقعا می‌خواستیم را می‌خوردیم، اشتها کمتری را در وعده بعدی تجربه می‌کردیم.

بنابراین اگر میان‌وعده شیرین یا نه چندان سالم واقعاً همان چیزی است که می‌خواهید، آن را در طول روز تقسیم کنید، ازش لذت ببرید و به روز خود ادامه دهید. بیسکویت بدون قند فرخنده نیز در این مورد می‌تواند جایگزین سالم و خوبی برای میان وعده‌های شیرین باشد که سلامت کمتری دارند.

۴) برای کاهش وزن باید برای میان‌وعده‌های خود از قبل برنامه‌ریزی کنید

برای میان‌وعده‌های خود از قبل برنامه‌ریزی کنید - کاهش وزن با میان وعده

اگر مقداری تنقلات سالم و خوشمزه نزدیکتان داشته باشید، احتمال اینکه در گرسنگی‌های بعد از ظهر به سراغ شیرینی یا چیپس بروید، کمتر است. افراد گرسنه معمولاً اولین غذایی که می‌بینند یا به ذهنشان می‌رسد را می‌خورند که معمولاً هم غذاهای پرچرب و پرکالری است. به همین دلیل است که توصیه می‌شود میان‌وعده‌های خود را از قبل آماده کنید. سبزیجات و میوه‌ها را خرد کنید، آجیل را در یک کیسه پلاستیکی بریزید یا یک اسموتی سبز و خنک را آماده داشته باشید.

به کمک میان وعده‌های سالم می‌توانید ریزه خواری را ترک کنید و یک سبک زندگی سالم را برای خودتان طراحی کنید. اما میان وعده‌ای که برای محل کار انتخاب می‌کنید با میان وعده‌ای که برای یک سفر تهیه میکنید متفاوت است.

۵) جلوی صفحه نمایش غذا نخورید

تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن در حالی که حواس‌تان پرت است باعث می‌شود سیگنال‌های سیری بدنتان را نادیده بگیرید و در نتیجه پرخوری کنید. حین خوردن میان‌وعده، در اینستاگرام نگردید، یوتیوب تماشا نکنید و از تمامی نمایشگرها فاصله بگیرید. محدود کردن این حواس‌پرتی‌های بیرونی، کلید اصلی غذا خوردن آگاهانه است. مهم است که بدون حواس‌پرتی سر یک وعده غذایی بنشینید، سرعتتان را کم کنید، هر لقمه‌ را بچشید و به نشانه‌های بدن و سیگنال‌های سیری گوش دهید تا از پرخوری و افزایش وزن جلوگیری کنید. این همان چیزی است که تغذیه شهودی به آن پایبند است.

۶) به هنگام خوردن میان‌وعده، از نوشیدنی‌ها هم استفاده کنید

به هنگام خوردن میان‌وعده، از نوشیدنی‌ها هم استفاده کنید

اگر تنقلات غنی از فیبر و طعم‌دار مانند کراکر یا کره بادام‌زمینی و سیب می‌خورید، ایده خوبی است که با آن از مایعات آب‌رسان و بدون کالری مانند آب گازدار یا چای هم لذت ببرید. ترکیب آب و فیبر کمک می‌کند زودتر و برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید. اما باید حواستان باشد که هر فصل نوشیدنی مخصوص به خود را دارد، بهتر است در فصول گرم از نوشیدنی‌های خنک و در فصول سرد از نوشیدنی‌های گرم استفاده کنید.

می‌توانید در مقاله «نوشیدنی خنک و تابستانی» برای فصل تابستان و گرم و در مقاله «نوشیدنی گرم و زمستانی» برای فصل پاییز و زمستان ایده بگیرید.

میان‌وعده‌های مفید برای کاهش وزن

میان‌وعده‌های مفید برای کاهش وزن

همه ما عاشق خوردن هستیم و بسیاری از ما عادت وحشتناک جویدن مداوم را داریم که افزایش وزن را به همراه دارد. اما نگران نباشید، چون در کنار استراتژی‌های گفته شده، چندتا از بهترین میان‌وعده‌ها را هم جمع‌آوری کردیم که می‌توانید بدون نگرانی بخورید و حتی یک کالری هم دریافت نکنید. به خواندن ادامه دهید تا متوجه شوید که حتی اگر به غذا خوردن هم ادامه دهید می‌توانید وزن اضافه نکنید.

خوردن بلغور جو دوسر بدون اضافه وزن

جو دوسر یک انتخاب عالی برای سفر کاهش وزن است. حتی مصرف یک کاسه از بلغور جو دوسر کمک می‌کند تا برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید و در نتیجه وزن کم کنید. بهترین راه برای خوردن جو دوسر، ترکیب آن با میوه‌های تازه است که طعمی لذیذی هم دارد.

به طور کلی بلغور جو دوسر بهترین میان‌وعده برای کاهش وزن در نظر گرفته می‌شود زیرا به هضم غذا کمک می‌کند، سطح قند خون را کاهش می‌دهد و خطر حمله قلبی را کاهش می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم جو را در برنامه‌ی غذایی خود قرار دهید و تا حد امکان از فوایدش بهره‌مند شوید.

ظرف میوه یک میان وعده سالم

چه چیزی سالم‌تر از یک ظرف پر از میوه‌های سالم است؟ ظرف میوه مثل بسته‌ای از مواد مغذی کامل در دست شماست و با آن دیگر نیازی به جستجوی داروهای رژیمی و مکمل‌های ویتامین ندارید. میوه‌ها، شیرین و آبدار هستند، بنابراین فوراً نیازهای آب، مواد معدنی، فیبر و پروتئین شما را برآورده می‌کنند.

سبزیجات خام عامل کاهش چربی شکم

سبزیجات خام عامل کاهش چربی شکم

اگر از روتین‌های صحیح خوردن تنقلات سالم پیروی می‌کنید، احساس سیری را تجربه می‌کنید و باز هم وزن اضافه می‌کنید، پس سعی کنید سبزیجات خام از جمله خیار، هویج، گوجه فرنگی، چغندر و… مصرف کنید. این یک واقعیت ثابت شده است که با خوردن سبزیجات خام در وعده‌های غذایی، مقدار زیادی از چربی شکم خود را از دست خواهید داد؛ حتی اگر از وعده‌های معمول و رایج استفاده کنید.

اگر شما هم مثل ما عاشق بیسکویت هستید، پس برایتان خبر خوبی داریم. می‌توانید با خوردن بیسکویت هم وزن اضافه نکنید یا حتی وزن کم کنید. چه طوری؟ در صفحه «کاهش وزن با بیسکویت» بخوانید.

وزن مطابق با شاخص توده بدنی آرزو همه است، اما تعداد کمی از ما به نقطه‌ای می‌رسیم که می‌توانیم وزن ایده‌آلی داشته باشیم. شاید دلیلش راه‌ حل‌های سختی است که پیش‌رویمان می‌گذارند. امیدواریم با خواندن این بلاگ و آشنایی با این راه حل‌های ساده، قدم به قدم به وزن ایده‌آل خود نزدیک‌تر شوید. شما هم تجربه‌تان را برای ما در بخش نظرات بنویسید.

شما می توانید برای تهیه انواع بیسکویت برای میان وعده خود و فرزندانتان از میان بیسکویت های فرخنده با طعم های مختلف و در اندازه و بسته بندی های مختلف مانند بیسکویت رژیمی، بیسکویت تک نفره، بیسکویت نوجوان، بیسکویت دورهمی، بیسکویت پایه دسر، بیسکویت چند غله، بیسکویت جلسات و مهمانی، بیسکویت میوه ای، بیسکویت جعبه ای به سلیقه خود بهترین را انتخاب کنید. فروشگاه بیسکویت فرخنده آماده دریافت سفارشات شماست.

https://farkhondeh.com/?p=4669
کپی شد