میان‌وعده‌های سالم و سرد برای روزهای گرم تابستان

در روزهای گرم تابستان که بیشتر زمان هم بیرون از خانه گذشته می‌شود، هیچ چیز سخت‌تر از پای گاز ایستادن و صرف وقت برای پختن نیستند. اما خب این گرما فواید خودش را هم دارد. مثلا بهترین زمان برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام، تابستان است. هوای گرم، کاهش وزن را آسان‌تر می‌کند. البته که بخش بزرگی از رسیدن به تناسب اندام، رژیم غذایی شا در طول تابستان است. در بلاگ‌ قبلی  نوشیدنی‌های خنک تابستان را معرفی کردیم. در این بلاگ به سراغ میان‌وعده‌های سالم، خنک و در عین حال راحت رفتیم که هم گرمای تابستان را لذت‌بخش می‌کنند هم به رژیم غذایی‌تان کمک می‌کنند.

بستنی طالبی خامه‌ای

بستنی طالبی خامه‌ای

طالبی بیشتر از این که خوشمزه باشد، منبعی غنی از فیبر، ویتامین C، ویتامین A، ویتامین B کمپلکس و مواد معدنی از جمله کلسیم، آهن، روی، منیزیم، فسفر و پتاسیم است. این یعنی این که، این بستنی نه تنها میان‌وعده عالی است، بلکه می‌تواند جایگزین صبحانه سالم هم بشود.

مواد لازم و رسپی بستنی طالبی خامه‌ای

  • ۳ فنجان طالبی خرد شده
  • ۲/۱ فنجان ماست
  • شیرین‌کننده (اختیاری)

فقط کافی است مواد را به مخلوط کن اضافه کنید و به قدری هم بزنید تا یکدست شود. سپس مخلوط بدست آمد را در قالب بستنی بریزید و کمی از قالب را هم برای انبساط، خالی بگذارید. آن‌ها را در فریزیز قرارد دهید. ۶ ساعت بعد بستنی شما آماده است.

ماست یونانی منجمد و بلوبری

میان وعده برای تابستان - ماست یونانی منجمد و بلوبری

ماست منبع خوبی از پروبیوتیک‌ها است که برای سلامت روده مفید هستند. ماست یونانی با میوه، میان وعده سالم و متعادلی است که هم پروتئین و هم کربوهیدرات را تامین می‌کند. تا حالا سعی کرده‌اید این ترکیب برنده را منجمد کنید؟

برای تهیه ماست و میوه، سینی پخت را با کاغذ روغنی بپوشانید و از یک کاردک پلاستیکی برای پخش ماست یونانی ساده روی کاغذ روغنی، استفاده کنید. بلوبری یا هر میوه تازه دیگری که دوست دارید را روی ماست بریزید. قبل از این که پوست ماستی بدست آمده را به قطعات کوچک بشکنید، حداقل آن را یک ساعت در فریز قرار دهید. به همین راحتی میان‌وعده سرد و سالم تابستانی شما آماده است.

موز یخ زده با روکش شکلاتی

موز یخ زده با روکش شکلاتی

موز یخ زده با روکش شکلات، از آن میان‌وعده‌های تابستانی است که برای هر کودک و بزرگسالی جذاب است. پس چرا در لیست میان‌وعده‌های تابستانی خود قرار ندهیم؟ برای تهیه این دسر خوشمزه، لازم است که موز رسیده، شکلات و تایپینگ در خانه داشته باشید. از آجیل خرد شده، پودر نارگیل، گرانولا و هر ماده دلخواه دیگری می‌توانید به عنوان تایپینگ استفاده کنید.

موز پوست کنده را نصف کنید و چوب بستنی را در انتهای بریده شده قرار دهید و به مدت تقریبا ۳ ساعت در فریز بگذارید. سپس موزها را در ظرفی از شکلات آب شده فرو کنید و بچرخانید تا تماما با شکلات پوشیده شود. سپس فورا روی مواد دلخواه بغلتانید. حال می‌توانید آن‌ها را مصرف کنید. حتما از آن‌ها درون ظرفی در فریز نگهداری کنید.

پیتزا هندوانه و ماست

میان وعده سالم و خوشمزه برای تابستان -پیتزا هندوانه و ماست

هیچ چیز در تابستان مثل هندوانه تازه و شیرین نمی‌چسبد. این میوه نه تنها فوق‌العاده با طراوت و خنک است، بلکه منبع غنی از لیکوپن است. همان آنتی اکسیدانی که در گوجه‌فرنگی هم پیدا می‌شود و می‌تواند به محافظت در برابر بیماری‌های قلبی، دیابت و برخی سرطان‌ها کمک کند. هندوانه معمولا به صورت برش خورده یا خورد شده در سالاد میوه خورده می‌شود، اما می‌توان از آن به عنوان پایه یک پیتزای میوه‌ای هم استفاده کرد. چه طوری؟ برای این تهیه این میان‌وعده‌ی تابستانی، فقط به هندوانه، ماست یونانی ساده و میوه دلخواه نیاز دارید. هندوانه را به صورت دایره‌های بزرگ برش دهید، یک لایه ماست یونانی را روی آن بمالید و روی آن میوه بریزید. سپس پیتزای میوه‌ای‌تان را برش بزنید و میل کنید.

سالاد تن فلفل دلمه‌ای

سالاد تن فلفل دلمه‌ای

فلفل دلمه‌ای شکم پر یک میان وعده خوشمزه و فوق العاده سیر کننده است. برای تهیه فلفل دلمه‌ای با سالاد تن ماهی، یک فلفل دلمه‌ای را تقریبا از وسط نصف کنید و دانه‌هایش را خارج کنید. ابتدا تن ماهی را به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید. سپس در یک کاسه کوچک، ۱ قوطی تن ماهی را با ۲ قاشق غذاخوری ماست یونانی ساده، ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو، ۱ ساقه کرفس خرد شده، نمک و فلفل ترکیب کنید. مواد فیلینگ شما آماده است. فیلینگ را در فلفل دلمه‌ای‌های بریده شده بریزد و لذت ببرید.

انگور منجمد

میان وعده تابستانی سالم و خوشمزه - انگور منجمد

از میان تمام میان وعده‌های سرد برای روزهای گرم، انگور یخ زده یکی از بهترین‌ها است. خوردن انگور نه تنها آسان است، بلکه سرشار از کربوهیدرات‌های انرژی‌زا، فیبر و ویتامین C است. برای تهیه انگور منجمد، انگور قرمز یا سبز را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و چند ساعت در فریزر بگذارید. حتی می‌توانید انگورهای منجمد را در  نوشیدنی‌های روزمره بریزید تا هم خنک و هم طعم‌دار شوند.

بستنی نایس کریم (بستنی وگان)

بستنی نایس کریم

وقتی هوا گرم باشد، هوس بستنی به هوس روزانه تبدیل می‌شود. بستنی‌های وگان تجربه متفاوتی از بستنی هستند که خوشمزه و راحت هم هستند. اغلب به مواد کمی نیاز دارند و اصلا زمان‌بر نیستند. در ادامه دو رسپی مختلف از بستنی نایس کریم را آوردیم که طرز تهیه یکسانی دارند.

مواد اولیه بستنی نایس کریم با بلوبری:

بستنی نایس کریم با بلوبری

  • ۳ عدد موز یخ زده (قبل از انجماد برش داده شود)
  • ۱٫۵ فنجان بلوبری منجمد ( اگر بلوبری شما کاملا رسیده نیست می‌توانید از شیرین‌کننده انتخابی مثل عسل یا سیروپ استفاده کنید)
  • یک مشت ریحان یا ۲/۱ قاشق چای‌خوری وانیل

مواد اولیه بستنی نایس کریم کره بادام‌زمینی شکلاتی:

  • ۳ عدد موز یخ زده (قبل از انجماد برش داده شود)
  • ۲ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی
  • ۲ قاشق غذاخوری کاکائو
  • ۲/۱ قاشق چای‌خوری وانیل
  • کمی نمک دریا

طرز تهیه بستنی نایس کریم:

ابتدا تمام مواد را خوب مخلوط کنید. برای این کار بهتر است از مخلوط‌کن برقی استفاده کنید. اگرخیلی غلیظ است، ۱ قاشق غذاخوری شیر بادام یا نارگیل به مواد اضافه کنید. این باعث می‌شود که خامه راحت‌تر مخلوط شود. فقط مراقب باشید زیاد اضافه نکنید. حالا می‌توانید در ظرف مورد علاقه خود سروش کنید. همچنین می‌توانید با چیپس‌های شکلاتی، انواع توت‌ها، اجیل‌ها و… تزئین کنید و لذت ببرید.

توجه: اگر متوجه شدید که در مخلوط کردن آن مشکل دارید و شیر را زیادی اضافه کردید، به سادگی مخلوط را به مدت ۳۰ دقیقه در فریزر قرار دهید. قوام پس از انجماد ایده آل خواهد بود.

بیسکویت نیز میتواند به عنوان تزئین یا پایه بسیاری از دسرهای مورد استفاده قرار بگیرد.

https://farkhondeh.com/?p=4181
کپی شد