بیسکویت و فواید بالقوه‌اش بر سلامتی

اغلب ما کوکی‌ها و بیسکویت‌ها را دوست داریم چون شیرین هستند، حمل آسانی دارند، برای میان‌وعده‌ها مناسب هستند و خانواده‌ها و دوستان را دور هم جمع می‌کنند. اما فقط همین؟ آیا خوردن بیسکویت‌ها و کوکی‌ها تاثیر و فایده‌ای هم بر سلامتی دارد؟ یعنی اشکالی ندارد که روزانه از بیسکویت‌ها مصرف کنیم؟ البته که کوکی‌ها فوایدی هم برای سلامتی دارند، البته اگر با مواد سالم درست شده باشند. در این بلاگ می‌خواهیم با هم مروری بر فواید بالقوه و تاثیر بیسکویت بر سلامتی داشته باشیم. البته قبل از آن بهتر است شناختی هم درمورد معیارهای انتخاب سالم داشته باشیم تا با انتخاب بهتر بتوانیم از مزایای بهتر و بیشتری استفاده کنیم.

تاثیر بیسکویت بر سلامتی: منبع سریعی از انرژی هستند

تاثیر بیسکویت بر سلامتی- بیسکویت ها منبع سریعی از انرژی هستند

بیسکویت‌ها سرشار از مواد مغذی هستند که بدن ما برای تولید انرژی به خصوص صبح‌ها، به آن‌ها نیاز دارند. این اجزا اغلب حاوی کربوهیدرات‌های پیچیده‌ای هستند که به تدریج آزاد می‌شوند و به مدت طولانی‌تری هم احساس سیری را ایجاد می‌کنند. علاوه بر این، بیسکویت‌ها از غلات کامل، فیبر و پروتئین تشکیل شدند که برای تولید انرژی ضروری هستند. برخی از بیسکویت‌ها ممکن است ویتامین B هم داشته باشند؛ ویتامین B نقش مهمی در آزادسازی انرژی دارد.

دریافت سریع انرژی برای کسانی که ورزش می‌کنند خیلی مهم است. چون تاثیر تمرین‌ها و ورزش‌ها حتی زمان‌هایی که منظم هم انجام شوند، به تغذیه مناسب و دریافت انرژی وابسته است. برای داشتن بیشترین فایده باید درست قبل و بعد از ورزش حتما از میان‌وعده‌ها استفاده کنید. نخوردن قبل از تمرین ممکن است بر انرژی و توانایی بدن برای عضله‌سازی تأثیر بگذارد. اما اگر وقتتان کم است، ممکن است به دنبال یک منبع سریع انرژی باشید تا از پس درست کردن این وعده‌ها و دریافت انرژی بربیایید. اگرچه ممکن است بیسکویت مغذی‌ترین میان‌وعده قبل از تمرین نباشد، اما منبع سریع انرژی بدن شما را تامین می‌کند.

به کاهش وزن کمک می‌کنند

بیسکویت ها به کاهش وزن کمک می‌کنند و بر سلامتی تاثیر دارند

بله درست خواندید، کاهش وزن. با درک بهتر نحوه‌ی عملکرد بدن، دیگر کاهش وزن به کمک بیسکویت عجیب غریب نخواهد بود. وقتی بدن مقدار مناسبی از کالری را برای فعالیت‌های متابولیک روزانه دریافت کند، خود به خود میل به مصرف غذای زیادی را از دست می‌دهد. حال اگر همراه این کالری، مواد مغذی مورد نیاز را هم دریافت کرده باشد، دیگر احساس خستگی هم نخواهد کرد. یکی از بیسکویت‌هایی که خیلی به کاهش وزن کمک می‌کندن، بیسکویت‌ها با محتوای فیبر بالا هستند مثل بیسکویت‌های سبوس‌دار. فیبر با جذب آب در دستگاه گواش، احساس سیری را القا می‌کنند که می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

تاثیر بیسکویت بر سلامتی: می‌توانند منبع خوبی از فیبر باشند

تاثیر بیسکویت بر سلامتی: بیسکویت ها می‌توانند منبع خوبی از فیبر باشند

شاید به نظر عجیب بیاید که بیسکویت‌ها و فیبر در کنار هم قرار بگیرند؛ اما همه چیز به مواد تشکیل‌دهنده بستگی دارد. انواع مختلفی از بیسکویت‌ها هستند که با قرار دادن مواد خاصی در دستورپخت‌شان به منبع خوبی از فیبر تبدیل شده‌اند. مثل چی؟ مثل بیسکویت‌های تهیه شده با غلات کامل یا بیسکویت‌های سبوس‌دار که سرشار از فیبر هستند و فواید سلامتی فیبرها را هم، همراهشان دارند.

مطالعات نشان می‌دهد که غذاهای غنی از فیبر به جلوگیری از یبوست، کاهش کلسترول و مدیریت وزن کمک می‌کنند. البته در انتخاب این نوع بیسکویت‌ها بهتر است مراقب میزان شکر موجود در ترکیبات هم باشید. قطعا بیسکویت‌ها با شیرین‌کننده‌های طبیعی یا حتی بیسکویت‌های بدون قند، گزینه‌های سالم‌تری هستند. این نوع بیسکویت‌ها گزینه عالی برای میان‌وعده افرادی است که رژیم دارند یا درگیر بیماری دیابت هستند.

بیسکویت‌های ترکیب شده با میوه و توت، سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند

بیسکویت‌های ترکیب شده با میوه و توت، سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند

بیسکویت‌ها حاوی آنتی‌اکسیدان نیستند؛ اما اگر با زنجبیل یا انواع توت ترکیب شوند می‌توانند به مقادیر مختلفی آنتی‌اکسیدان داشته باشند. این مواد مغذی به از بین بردن رادیکال‌های آزاد که باعث آسیب سلولی و افزایش خطر بیماری می‌شوند، کمک می‌کنند. تحقیقات نشان داده است که آنتی‌اکسیدان‌ها، مواد شیمیایی مصنوعی یا طبیعی هستند که می‌توانند از برخی از انواع آسیب‌های سلولی جلوگیری کنند یا به تعویق بیاندازند.

شما می‌توانید از رسپی‌های مختلفی برای پخت بیسکویت با توت یا میوه‌های مختلف استفاده کنید. با این کار می‌توانید از مزایای آنتی‌اکسیدان این مواد استفاده کنید در عین حال میان‌وعده سالم و خوشمره‌ای داشته باشید، میان‌وعده‌ای که هم کودکان و هم بزرگسالان را راضی نگه می‌دارد. در این راستا شرکت فرخنده بیسکویت ۴ شهد و ۳ غله فرخنده را تولید کرده که دیگر بدون صرف وقت، به راحتی بتوانید از این دسته میان‌وعده‌ها استفاده کنید.

پروتئین، ویتامین و مواد معدنی ضروری را فراهم می‌کنند

بیسکویت ها پروتئین، ویتامین و مواد معدنی ضروری را فراهم می‌کنند

کوکی‌ها و بیسکویت‌ها میان وعده سبک و مناسبی برای شروع روز هستند؛ به خصوص اگر خودتان آن‌ها را درست کرده باشید. بیسکویت‌ها به دلیل استفاده از آرد و غلات کامل منبع مغذی از پروتئین، ویتامین‌ها، فیبر و مواد معدنی هستند که به تولید متابولیسم پایدار کمک می‌کنند. از طرفی متابولیسم بدن هم این مواد به خصوص پروتئین‌ها را به انرژی تبدیل می‌کند. تحقیقات نشان داده است که این ویتامین‌ها و مواد معدنی علاوه بر افزایش انرژی به عنوان آنتی‌اکسیدان برای سیستم ایمنی هم عمل می‌کنند.

تاثیر بیسکویت بر سلامتی: بیسکویت‌ها اغلب در دسته غذاهای GMO قرار نمی‌گیرند

تاثیر بیسکویت بر سلامتی- بیسکویت‌ها اغلب در دسته غذاهای GMO قرار نمی‌گیرند

GMO یا به عبارتی genetically modified organisms، ارگانیسم‌های اصلاح شده ژنتیکی هستند. گیاهانی مانند پاپایای ذرت و سدیم معمولا بیشتر در معرض اصلاح ژنتیکی مدرن و تبدیل شدن به محصولات GMO قرار می‌گیرند. درست است که GMOها برای بهتر کردن ویژگی‌هایی غذایی مواد استفاده می‌شوند، اما نیازمند نظارت توسط ارگان‌های مختلف هستند.

خیلی از افراد ترجیح می‌دهند یا از این مواد غذایی استفاده نکنند و یا درمورد ویژگی‌ها و استانداردهای غذایی محصول اطلاع کامل داشته باشند. بیسکویت‌ها از آن دسته مواد غذایی هستند که هنوز کاملا با محصولات GMO عجین نشدند. کاخانه‌های بیسکویت اغلب ترجیح می‌دهند فعلا از محصولات ارگانیک استفاده کنند. برای داشتن میان‌وعده‌های ارگانیک با اطلاع غذایی کامل، بیسکویت‌ها می‌توانند انتخاب خ  وبی باشند البته اگر با مواد سالم تهیه شوند.

تاثیر بیسکویت و کوکی بر سلامتی

در نهایت به نظرتان لازم است برای خوردن این کوچولوهای خوشمزه عذاب وجدان داشته باشیم؟ اگر انتخاب سالم و مناسبی داشته باشیم، قطعا نه. خوردن بیسکویت‌ها می‌تواند خاطرات دوران کودکی را زنده کند مثل بیسکویت زعفرونی فرخنده یا بعد از یک روز پر استرس، احساس بهتری به ما بدهد. هر کدام از آن‌ها طعم، شکل و بافت متفاوتی دارند که هر کدام را مناسب یک حال و هوا و موقعیت می‌کند. با انتخاب سالم نه تنها نیاز به نگرانی نیست بلکه می‌توانید از فواید مختلف بیسکویت‌ها هم استفاده کنید. می‌توانید از خوردن بیسکویت‌ها با یک فنجان قهوه، شیر، چای، شربت و… در هر مکان و زمانی لذت ببرید و حتی به عزیزان و اطرافیانتان هم هدیه دهید.

شما می توانید برای تهیه انواع بیسکویت برای میان وعده خود و فرزندانتان از میان بیسکویت های فرخنده با طعم های مختلف و در اندازه و بسته بندی های مختلف مانند بیسکویت رژیمی، بیسکویت تک نفره، بیسکویت نوجوان، بیسکویت دورهمی، بیسکویت پایه دسر، بیسکویت چند غله، بیسکویت جلسات و مهمانی، بیسکویت میوه ای، بیسکویت جعبه ای به سلیقه خود بهترین را انتخاب کنید. فروشگاه بیسکویت فرخنده آماده دریافت سفارشات شماست.

https://farkhondeh.com/?p=4236
کپی شد