طرح «نگارین زعفران» تحولی جدید در صنعت چاپ و بسته بندی ایران

به گزارش روابط عمومی گروه صنعتی بیسکویت فرخنده، بیسکویت فرخنده ۶۰ سال است که میزبان خانواده‌های ایرانی و بسیاری از کشورهای جهان است، محصولی با کیفیت که همواره رضایت مشتریان را در اولویت کاری خود قرار داده و اکنون نیز موفقیت‌هایی را به دست آورده است.

همت ۶۰ ساله این مجموعه کارکنان آن را بر آن داشت تا با استفاده از خلاقیتی که محصول اتاق فکر این مجموعه بوده است، بتواند تحولی نوین در صنعت بسته بندی ایران ایجاد کند و بتواند این خلاقیت را به نام هنر اصفهان به ثبت رساند.

طرح «نگارین زعفران» خلاقیت جدید کارکنان گروه صنعتی بیسکویت فرخنده است که موفق شده در بیستمین جشنواره ملی صنعت چاپ و بسته بندی رتبه برتر را به خود اختصاص دهد.

این اثر که به هنر اصیل اصفهانی منقش شده است در بازارهای جهانی حرفی برای گفتن داشته و تاکنون طرفداران زیادی را پیدا کرده است.

صدور فرهنگ اصفهان با طرح «نگارین زعفران» بیسکویت فرخنده

رضا بدرالسماء، استاد نگارگری اصفهان که طراح بخش هنری طرح «نگارین زعفران» است، در این باره با بیان اینکه نگارگری در همه رشته‌ها حرف زیادی برای گفتن دارد، اظهار داشت: نگارگری هنر ملی ایران است و از گذشته تاکنون و به ویژه در دوران صفویه تاکنون این هنر در زندگی،معماری، نقوش لباس‌ها، ظروف و ادوات نظامی مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در دوره‌ای نگارگری به دلیل هجوم فرهنگ غرب و تجدد خواهی در زمان قاجار نگارگری به انزوا می‌رود، ابراز داشت: این امر در هنرستان‌ها نیز اجرایی می‌شود و به جای آن گرافیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استاد نگارگری ایران با بیان اینکه چنانچه محصولات صادراتی از ایران همراه با هنر ایرانی باشد، به منزله صدور فرهنگ است، افزود: این اقدام قابل تحسین است، نه تنها کیفیت این محصول بسیار مناسب است بلکه در زمینه بسته بندی و طراحی نیز زیبنده و در شان هنر و مردم اصفهان است.

وی اضافه کرد: هنرمندان در زمینه همکاری با صنایع برای تولید بسته‌بندی‌های مناسب همکاری خواهند داشت.

بدرالسماء در ادامه با بیان اینکه بیسکویت فرخنده تاکنون ۱۰ طرح را برای نگارگری سفارش داده است، اظهار داشت: تاکنون هشت مورد از این سفارشات انجام شده و دومورد نیز در دستور کار است.

برای نخستین بار طرح گل زعفران به هنر نگارگری وارد شد

ابراهیم شهیر، مشاور مدیرعامل شرکت بیسکویت فرخنده نیز در این ارتباط با بیان اینکه از دو سال گذشته برای اولین بار استفاده از هنر اصیل اصفهان در بسته ‌بندی بیسکویت فرخنده در دستور کار این شرکت قرار گرفت، اظهار داشت: در گذشته در بسته‌بندی‌های این شرکت نمادهای اصفهان مانند سی و سه پل، میدان نقش جهان، پل خواجو و … را داشتیم اما از هنر این مرز و بوم استفاده نکرده بودیم.

وی با بیان اینکه برای این امر از استاد رضا بدرالسماء خواستیم که نقش و نگاری را برای ما خلق کند که بر اساس گل زعفران باشد، ادامه داد: این هنرمند برجسته کشور نیز این طرح را پذیرفت و به اذغان این هنرمند، برای اولین بار طرح گل زعفران به هنر نگارگری وارد شد.

مشاور مدیرعامل شرکت بیسکویت فرخنده با بیان اینکه این طرح با عنوان «نگارین زعفران» نامگذاری شد، تأکید کرد: این بسته بندی در نمایشگاه صنعت شیرینی و شکلات رونمایی شد، تابلوی این طرح نقاشی شد و این طرح پس از ثبت به همه نمایندگان این شرکت هدیه شد.

وی با بیان اینکه «نگارین زعفران» آغازی برای طراحی‌های جدید بعدی در شرکت بیسکویت فرخنده شد، ادامه داد: بعد از آن طرح نارگیل، پرتقال و … در دستور کار قرار گرفت و استاد بدرالسما همه این طرح‌ها را طراحی کردند.

شهیر با بیان اینکه طرح «نگارین زعفران» در بازار خارج و داخل مورد استقبال قرار گرفت، افزود: این طرح اثر برتر چاپ و نقش ایران شد.

وی اضافه کرد: سهم اصلی این موفقیت در ابتدا متعلق به شرکت بیسکویت فرخنده، پس از آن استاد بدرالسماء و در نهایت شرکت چاپ ماتریس است که این محصول با کیفیت بالا به بازار عرضه شد.

مشاور مدیرعامل شرکت بیسکویت فرخنده با بیان اینکه بسته بندی طرح «نگارین زعفران» در سبد صادراتی شرکت دانا قرار دارد، گفت: این محصول از طرف بازار چین محصول پردرخواست است و در بازار عربستان نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

طرح «نگارین زعفران» بهترین اثر چاپی ایران شد

امیر کشانی، مدیر چاپ ماتریس با اشاره به برگزاری جشنواره ملی چاپ و بسته بندی اظهار داشت: این جشنواره به منظور تعیین بهترین اثر چاپی ایران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت ماتریس برای چهار دوره پیاپی موفق به دریافت جایزه برتر این جشنواره شده است، ابراز داشت: امسال نیز این شرکت توانست با اثر تولیدی برای شرکت فرخنده در بیستمین جشنواره ملی چاپ و بسته بندی حضور یابد.

مدیر چاپ ماتریس با بیان اینکه توانستیم با این اثر جایزه بهترین اثر چاپی ایران را در حوزه بسته بندی کسب کنیم، اضافه کرد: ایده اولیه این اثر متعلق به تیم بیسکویت فرخنده بود که قصد داشتند کار خاصی را انجام دهند.

وی با بیان اینکه استاد رضا بدرالسماء، استاد مینیاتور ایران طرح این اثر را خلق کرده است، ادامه داد: این اثر در نمایشگاه شیرینی و شکلات رونمایی شد.

کشانی با بیان اینکه تبدیل اثر مینیاتوری به اثر چاپی کار بسیار سختی بود، افزود: برای این امر اثر مینیاتور را با اسکنرهای حرفه‌ای اسکن کرده و پس از یک ماه کار تخصصی بر روی آن موفق به چاپ این اثر در بسته بندی مشخص شده از سوی بیسکویت فرخنده شدیم.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذار این پروژه شرکت بیسکویت فرخنده بوده است، ابراز داشت: کار لیتوگرافی، چاپ و برجسته‌سازی این اثر در چاپ ماتریس انجام شده است و برای بسته بندی بیسکویت زعفرانی فرخنده در اختیار این شرکت قرار گرفت.

https://farkhondeh.com/?p=3155
کپی شد
مطالب مرتبط
بیسکویت فرخنده

به گزارش روابط عمومی گروه صنایع غذایی فرخنده، بیست و یکمین نمايشگاه بين‌المللی شیرینی و شکلات ایران از تاریخ ۲۱ تا ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ در محل دائمی نمايشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد. صنایع غذایی فرخنده امسال نیز به صورت ویژه و متفاوت در ۲ غرفه و فضایی بیش از ۲۲۵  مترمربع، جدیدترین محصولات خود را […]

ادامه
بیسکویت فرخنده

به گزارش روابط عمومی گروه صنایع غذایی فرخنده، بیست و یکمین نمايشگاه بين‌المللی شیرینی و شکلات ايران از تاریخ ۲۱ تا ۲۴ شهریورماه ۱۴۰۱ از ساعت ۸ تا ۱۵ در محل دائمی نمايشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. صنایع غذایی فرخنده امسال نیز به صورت ویژه در دو غرفه بزرگ و در فضایی بیش از ۲۲۵ […]

ادامه
بیسکویت فرخنده

به گزارش روابط عمومی گروه صنایع غذایی فرخنده، سومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر و پسر شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی کشور، ۳۰ مرداد تا ۵ شهریورماه به میزبانی دانشگاه‌های اصفهان و صنعتی اصفهان برگزار شد. این المپیاد با شعار «ورزش، همدلی، ایثار» با حضور دانشجویان دختر و پسر شاهد و ایثارگر […]

ادامه
بیسکویت فرخنده

به گزارش روابط عمومی گروه صنایع غذایی فرخنده، غرفه‌ اختصاصی بیسکویت‌های سلامت‌محور فرخنده همزمان با عید غدیر در مرکز پیشگیری، آموزش و کنترل دیابت اصفهان افتتاح شد. این غرفه روبروی مرکز پیشگیری، آموزش و کنترل دیابت اصفهان، بنا به درخواست و با حمایت این مرکز کارش را آغاز کرد. محصولات سلامت محور و فراسودمند فرخنده […]

ادامه