بیسکویت بدون قند فرخنده؛ برترین نوآوری صنایع غذایی ایران در سال ۱۴۰۰

به گزارش روابط عمومی گروه صنایع غذایی فرخنده، بیسکویت بدون قند فرخنده در ششمین جشنواره ملی نوآوری برتر ایرانی موفق شد تا لوح زرین و گواهینامه نوآوری برتر ایرانی در سال ۱۴۰۰ را دریافت کند.

آیین اختتامیه ششمین «جشنواره نوآوری برتر ایرانی» پیش از ظهر امروز با سخنرانی دکتر خاندوزی وزیر اقتصاد و با حضور جمعی از برترین تولیدکنندگان کشور در بخش‌های مختلف، فعالان اقتصادی، صاحبان کسب و کار و اساتید دانشگاه از سراسر کشور برگزار شد.

هدف از برگزاری این جشنواره که به همت دفتر توسعه فناوری و نوآوری‌های صنعتی شریف و ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش بنیانِ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دانشگاه شریف برگزار شد، شناسایی، انتخاب، ممیزی و احراز برترین نوآوری‌های شرکت‌های ایرانی در چهار بخش نوآوری در محصول، نوآوری در خدمت، نوآوری در فرآیند و نوآوری در کسب‌وکار و همچنین معرفی و تقدیر از تلاشگران حوزه صنعت و کسب‌وکار اعلام شده است.

جایگاه و اثرگذاری ویژه نوآوری‌های منتخب، تمرکز بر نوآوری‌های مشتری‌محور و تمرکز بر محتوای بومی نوآوری‌ها جزو رویکردهای اساسی این جشنواره است.

مدل انتخاب نوآوری‌های محصولات ایرانی در این جشنواره به این شکل است که ابتدا بازار صنایع مختلف بررسی و نوآوری‌های موفق با استناد به اخبار و اطلاعات جمع‌آوری شده از منابع گوناگون مانند نشریات تخصصی، رویدادهای علمی و اجرایی، نهادهای ذیربط و …، شناسایی می‌شود، سپس فرم خوداظهاری برای شرکت ارسال و طبق آن جلسات ارزیابی یا ممیزی در محل شرکت برگزار و نوآوری‌های برتر انتخاب و معرفی می‌شوند.

شاخص‌های اصلی ارزیابی نوآوری محصول در شرکت‌ها شامل میزان توسعه‌یافتگی و بلوغ سازمانی فرایندهای نوآوری بر اساس مدل جهانی Stage-Gate با تمرکز بر طرح منتخب است که با ارائه مستندات مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در مراسم اختتامیه جشنواره نوآوری برتر ایرانی، برترین نوآوری‌ها در گروه‌های مختلف ‌صنایع کشور همچون گروه‌های صنایع غذایی، نفت، گاز، پتروشیمی، ماشین آلات و تجهیزات، صنایع معدنی، فولاد و … معرفی و با اهدای لوح زرین و گواهینامه نوآوری از آنها تقدیر شد.

بیسکویت بدون قند فرخنده که طی ماه‌های گذشته ‌مورد ارزیابی و ممیزی کارشناسان جشنواره نوآوری برتر ایرانی قرار گرفته بود، به عنوان محصول نوآور برتر ایرانی انتخاب، و گواهینامه و لوح زرین این جشنواره به دکتر مسیح قاضی عسگر مدیر واحد تحقیق و توسعه شرکت فرخنده اهدا شد.

علت انتخاب و معرفی «بیسکویت بدون قند» فرخنده به عنوان نوآوری برتر صنایع غذایی ایران در سال ۱۴۰۰ به این خاطر است که این محصول اولین بیسکویت بدون قند واقعی در ایران به حساب می‌آید، در واقع برای اولین بار یک بیسکویت با کمتر از نیم درصد قند و مطابق با استانداردهای روز جهانی در ایران تولید و عرضه شده است.

طبق جدول ارزش غذایی سازمان غذا و دارو، هر ۵۵ گرم از بیسکویت بدون قند فرخنده، تنها ۰٫۱۹ گرم قند دارد.

بر اساس معتبرترین استانداردهای بین المللی در کشورهای آمریکا و کانادا، این میزان قند در محصول بیسکویت، تعریف صحیحی از محصول بدون قند را ارائه می‌دهد.

 

 

https://farkhondeh.com/?p=3785
کپی شد
مطالب مرتبط
بیسکویت فرخنده

به گزارش روابط عمومی گروه صنایع غذایی فرخنده، بیست و یکمین نمايشگاه بين‌المللی شیرینی و شکلات ایران از تاریخ ۲۱ تا ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ در محل دائمی نمايشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد. صنایع غذایی فرخنده امسال نیز به صورت ویژه و متفاوت در ۲ غرفه و فضایی بیش از ۲۲۵  مترمربع، جدیدترین محصولات خود را […]

ادامه
بیسکویت فرخنده

به گزارش روابط عمومی گروه صنایع غذایی فرخنده، بیست و یکمین نمايشگاه بين‌المللی شیرینی و شکلات ايران از تاریخ ۲۱ تا ۲۴ شهریورماه ۱۴۰۱ از ساعت ۸ تا ۱۵ در محل دائمی نمايشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. صنایع غذایی فرخنده امسال نیز به صورت ویژه در دو غرفه بزرگ و در فضایی بیش از ۲۲۵ […]

ادامه
بیسکویت فرخنده

به گزارش روابط عمومی گروه صنایع غذایی فرخنده، سومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر و پسر شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی کشور، ۳۰ مرداد تا ۵ شهریورماه به میزبانی دانشگاه‌های اصفهان و صنعتی اصفهان برگزار شد. این المپیاد با شعار «ورزش، همدلی، ایثار» با حضور دانشجویان دختر و پسر شاهد و ایثارگر […]

ادامه
بیسکویت فرخنده

به گزارش روابط عمومی گروه صنایع غذایی فرخنده، غرفه‌ اختصاصی بیسکویت‌های سلامت‌محور فرخنده همزمان با عید غدیر در مرکز پیشگیری، آموزش و کنترل دیابت اصفهان افتتاح شد. این غرفه روبروی مرکز پیشگیری، آموزش و کنترل دیابت اصفهان، بنا به درخواست و با حمایت این مرکز کارش را آغاز کرد. محصولات سلامت محور و فراسودمند فرخنده […]

ادامه