بیسکویت ۴ شهد و ۳ غله فرخنده مورد تایید مرکز تحقیقات تغذیه کودکان

به گزارش روابط عمومی گروه صنایع غذایی فرخنده، همزمان با دور جدید فعالیت‌های شرکت فرخنده و تغییرات مدیریتی آن از ۴ سال پیش، برنامه تولید محصولات با رویکرد سلامت‌محور و فراسودمند مطابق با ذائقه و درخواست مصرف‌کنندگان در دستور کار فرخنده قرار گرفت.

بیسکویت فراسودمند ۴ شهد و ۳ غله، اولین محصول با رویکرد جدید فرخنده مبنی بر تولید محصولات سلامت محور و در راستای افزایش ارزش تغذیه‌ای سبد مصرف‌کنندگان بود.

این بیسکویت ماحصل تلاش و مطالعات خستگی‌ناپذیر ۲ ساله تیمی خِبره و با تجربه از کارشناسان و مدیران فرخنده بود که در سال ۱۴۰۰ روانه بازار مصرف شد.

در این راستا مهندس اعظم ستاری، سرپرست واحد تحقیق و توسعه شرکت فرخنده ضمن اشاره به مراحل مطالعات و تحقیقات در راستای تولید بیسکویت ۴ شهد و ۳ غله اظهار کرد: برای تولید این محصول رصد کاملی از رقبای بین‌المللی و داخلی انجام شد و همچنین مطالعات منابع علمی و رسمی بین المللی و ادغام اطلاعات هر دو مسیر، دانش زمینه‌ای لازم برای تولید این محصول را به وجود آورد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه همزمان با مراحل تولید، واحد R&D شرکت با مراکز، ارگان‌ها، سازمان‌ها و انجمن‌های علمی و تغذیه‌ای کل کشور ارتباط گرفت و محصول ۴ شهد را به آنها معرفی و مستندات علمی آن را ارسال کرد، گفت: این مهم در راستای شناسایی اهداف و سیاست‌های کلان این مراکز مهم در رابطه با سند ملی سلامت انجام گرفت و بازخورد بسیار مثبتی داشت.

سرپرست واحد تحقیق و توسعه شرکت فرخنده ادامه داد: انجمن غذا، صنعت، سلامت اصفهان یکی از انجمن‌‌هایی بود که ضمن بررسی نمونه محصول و مستندات علمی، روی ادعاهای فرخنده، نوع و کیفیت محصول، نوع آزمون‌ها و … پس از بازدید حضوری و برگزاری جلسات مختلف، صحه گذاشتند.

وی اضافه کرد: فرخنده موفق شد تا نظر اعضای هیئت مدیره این انجمن را جلب و ضمن دریافت لوح تقدیر از این انجمن، اجازه استفاده از عنوان سلامت‌محور را نیز برای محصول ۴ شهد و ۳ غله دریافت کند.

ستاری در ادامه با اشاره به اینکه همزمان با روند تولید بیسکویت ۴ شهد و ۳ غله، ارتباطی هم با دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت و همچنین مرکز تحقیقات گوارش، کبد و تغذیه کودکان گرفتیم، گفت: تیم‌های کارشناسی و تغذیه‌ای این دو مرکز نیز، بیسکویت ۴ شهد را مورد تست و آزمون قرار دادند و بر مستندات علمی آن صحه‌ گذاشتند.

وی تصریح کرد: این اقدامات باعث شد که بیسکویت ۴ شهد و ۳ غله در دومین جشنواره ملی سلامت غذا از سوی وزارت بهداشت، لوح زرین دریافت کند و علاوه بر آن، این بیسکویت را به مرکز تحقیقات گوارش، کبد و تغذیه کودکان معرفی کند.

سرپرست واحد تحقیق و توسعه شرکت فرخنده با اشاره به صحه‌گذاری مرکز تحقیقات گوارش، کبد و تغذیه کودکان بر خصوصیات تغذیه‌ای این محصول به عنوان محصول فراسودمند، افزود: این مرکز توصیه‌ نامه‌ای برای استفاده از این بیسکویت به عنوان محصول فراسودمند به ویژه برای بانوان و کارکنان دولت، به ادارات و سازمان‌های دولتی ارسال کرد.

به گفته ستاری، محصول ۴ شهد و ۳ غله، با توجه به ویژگی‌هایی که دارد تنها یک گروه هدف و مصرف‌کننده خاص ندارد بلکه هر فردی که با ذهنیت تغذیه سالم و رویکرد سلامت محوری بخواهد برنامه غذایی خود را به صورت روزانه کنترل کند، می‌تواند از این بیسکویت استفاده کند.

سرپرست واحد تحقیق و توسعه شرکت فرخنده، بیسکویت ۴ شهد را دارای ویژگی‌های خاصی همچون آهن بالا، فیبر بالا، بدون اسانس و قند و چربی پایین عنوان کرد و گفت: هرچند توصیه نامه مرکز تحقیقات گوارش، کبد و تغذیه کودکان بیشتر برای بانوان و کارکنان دولت صادر شده اما نه تنها منع مصرفی برای عموم ندارد بلکه مصرف آن برای همه اقشار توصیه می‌شود، چرا که واژه فراسودمند یعنی نه تنها محصول دچار خطری نیست بلکه یک ویژگی سالم را به بدن اهدا می‌کند، بنابراین برای تمام گروه‌های سنی توصیه می‌شود.

وی اضافه کرد: مرکز تحقیقات گوارش، کبد و تغذیه کودکان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است و محصولات سلامت‌محور و فراسودمند تولیدکنندگان و صنعتگران غذا را شناسایی و به تمامی مراکز بهبود تغذیه استان‌ها، ارگان‌ها، بیمارستان‌ها، سازمان‌ها، مطب‌ پزشکان تغذیه و … توصیه و معرفی می‌کند و این اولین بار است که یک بیسکویت را به عنوان یک محصول سلامت محور و مغذی معرفی می‌کند.

تصویر توصیه نامه مرکز تحقیقات گوارش، کبد و تغذیه کودکان

تصویر توصیه نامه مرکز تحقیقات گوارش، کبد و تغذیه کودکان

 

 

 

 

https://farkhondeh.com/?p=3715
کپی شد
مطالب مرتبط
بیسکویت فرخنده

به گزارش روابط عمومی گروه صنایع غذایی فرخنده، بیست و یکمین نمايشگاه بين‌المللی شیرینی و شکلات ایران از تاریخ ۲۱ تا ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ در محل دائمی نمايشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد. صنایع غذایی فرخنده امسال نیز به صورت ویژه و متفاوت در ۲ غرفه و فضایی بیش از ۲۲۵  مترمربع، جدیدترین محصولات خود را […]

ادامه
بیسکویت فرخنده

به گزارش روابط عمومی گروه صنایع غذایی فرخنده، بیست و یکمین نمايشگاه بين‌المللی شیرینی و شکلات ايران از تاریخ ۲۱ تا ۲۴ شهریورماه ۱۴۰۱ از ساعت ۸ تا ۱۵ در محل دائمی نمايشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. صنایع غذایی فرخنده امسال نیز به صورت ویژه در دو غرفه بزرگ و در فضایی بیش از ۲۲۵ […]

ادامه
بیسکویت فرخنده

به گزارش روابط عمومی گروه صنایع غذایی فرخنده، سومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر و پسر شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی کشور، ۳۰ مرداد تا ۵ شهریورماه به میزبانی دانشگاه‌های اصفهان و صنعتی اصفهان برگزار شد. این المپیاد با شعار «ورزش، همدلی، ایثار» با حضور دانشجویان دختر و پسر شاهد و ایثارگر […]

ادامه
بیسکویت فرخنده

به گزارش روابط عمومی گروه صنایع غذایی فرخنده، غرفه‌ اختصاصی بیسکویت‌های سلامت‌محور فرخنده همزمان با عید غدیر در مرکز پیشگیری، آموزش و کنترل دیابت اصفهان افتتاح شد. این غرفه روبروی مرکز پیشگیری، آموزش و کنترل دیابت اصفهان، بنا به درخواست و با حمایت این مرکز کارش را آغاز کرد. محصولات سلامت محور و فراسودمند فرخنده […]

ادامه